שיחת משתמש:דניאל ב./ארכיון 9
ספורט
עריכההי דניאל! כוויקיפד וספורטאי מצטיין באיש אחד, ראה את ויקיפדיה:לקראת תחרויות קיץ 2008. אמרת אז שתהיה מוכן לרכז את הנושא. השמח בחלקו (-: 17:19, 26 בינואר 2008 (IST)
- נכון שאז הייתי מוכן רכז את זה, אך מאז נוספה לי אחריות הטיפול במומלצים, שאני לא רוצה לזנוח (בא לך כתוב איזה מומלץ? המצב קשה). אני יכול לקחת על עצמי את ריכוז תחום השחייה ואשמח להיות פעיל כללי במיזם. דניאל ב. 19:25, 26 בינואר 2008 (IST)
- דניאל, עיני כל קהילת ויקיפדיה נשואות אליך! עזוב אותך, גם ככה אין מומלצים באופק, ואולימפיאדה יש! תגיד, מה עם ערך מומלץ לרפואה בנושא ספורטאי נבחר? אולי מרק ספיץ? השמח בחלקו (-: 19:36, 26 בינואר 2008 (IST)
- את מזלי עם כתיבת מומלצים כבר ניסתי אבל לא הלך משהו. אבל אני מבטיח לסיים את העבודה על שחייה תחרותית ולהפוך אותו לערך לתפארת. דניאל ב. 19:59, 26 בינואר 2008 (IST)
- דניאל, עיני כל קהילת ויקיפדיה נשואות אליך! עזוב אותך, גם ככה אין מומלצים באופק, ואולימפיאדה יש! תגיד, מה עם ערך מומלץ לרפואה בנושא ספורטאי נבחר? אולי מרק ספיץ? השמח בחלקו (-: 19:36, 26 בינואר 2008 (IST)
15
עריכהמזל טוב דניאלההההה עכשיו את בת 15! וזה אומר שעכשיו את גדולה מספיק כדי לעזוב את המגלשות בגן השעשועים וללבוש חליפה של מבוגרים ולהתחיל לחסום אנשים כמוני! (ולכל הביורוקרטים: אתם יודעים מה לעשות )
אלירן d שיחה 00:00, 27 בינואר 2008 (IST)
- מזל טוב כפול! ברי"א • שיחה • כ' בשבט ה'תשס"ח • 00:02, 27 בינואר 2008 (IST)
- Happy birthday! מפעיל נולד! עמיחי 00:07, 27 בינואר 2008 (IST)
- לא מקורי במיוחד... מזל טוב! (; Wierzba 00:20, 27 בינואר 2008 (IST)
- Happy birthday! מפעיל נולד! עמיחי 00:07, 27 בינואר 2008 (IST)
- מזל טוב כפול! ברי"א • שיחה • כ' בשבט ה'תשס"ח • 00:02, 27 בינואר 2008 (IST)
- מזל טוב כפול שתיים דניאל! Gridge ۩ שיחה 00:45, 27 בינואר 2008 (IST).
- בס"ד מזל טוב ליום ההולדת! ליאת • שיחה • (מישהי שאיכפת לה) 01:13, 27 בינואר 2008 (IST)
- מזל טוב - גם על הפיכתך למפעיל מערכת וגם ליום ההולדת. נטע - שיחה 07:15, 27 בינואר 2008 (IST)
- שיהיה לך הרבה מזל טוב! Poxsi • שיחה 07:17, 27 בינואר 2008 (IST)
- מזל טוב - גם על הפיכתך למפעיל מערכת וגם ליום ההולדת. נטע - שיחה 07:15, 27 בינואר 2008 (IST)
- תודה רבה לכולם :). דניאל ב. 13:26, 27 בינואר 2008 (IST)
ידידי, מזל טוב כפול. מצטער שפספסתי, אבל אתה תסלח לי. איתי 17:43, 1 בפברואר 2008 (IST)
מפעיל מערכת 2
עריכהשלום דניאל,
מיניתי אותך למפעיל מערכת לפי סיכום מוקדם. מזל טוב ליום הולדתך. אנא קרא בעיון רב את ויקיפדיה:מפעיל מערכת ואת הדפים המקושרים ממנו. אחר כך בצע ניסויים של יכולותיך החדשות. אני מפציר בך להימנע ממחלת המפעיליס החדשיס שפקדה פה כמה מפעילים חדשים לאחרונה ולזכור שבחוץ יש עולם מלא בחורות יפות, משחקי כדורגל, מוזיקה קלאסית מופלאה, משפחה, לימודים וחברים. בהצלחה בתפקידך החדש. Harel • שיחה 00:19, 27 בינואר 2008 (IST)
- מישהו אמר ניסויים? אלירן d שיחה 00:31, 27 בינואר 2008 (IST)
- לימודים? חברים? מה זה? עזבו, אני צריך ללכת למחוק עוד 300 ערכים. דניאל צבי • שיחה 00:37, כ' בשבט ה'תשס"ח (27.01.08)
- בס"ד מזל טוב לרגל המינוי למפעיל מערכת. ליאת • שיחה • (מישהי שאיכפת לה) 01:14, 27 בינואר 2008 (IST)
- מזל טוב, עד מאה ועשרים ועד 120,000 עריכות. להראל: מפעיליס חדשיס היא מחלה חשוכת מרפא, להבדיל מביורוקרטיס חדשיס שעוברת, כמו שפעת, אחרי שבוע. PRRP ■ שו"ת 07:21, 27 בינואר 2008 (IST)
- בס"ד מזל טוב לרגל המינוי למפעיל מערכת. ליאת • שיחה • (מישהי שאיכפת לה) 01:14, 27 בינואר 2008 (IST)
- לימודים? חברים? מה זה? עזבו, אני צריך ללכת למחוק עוד 300 ערכים. דניאל צבי • שיחה 00:37, כ' בשבט ה'תשס"ח (27.01.08)
יום הולדת שמח, מזל טוב ובהצלחה. מגיסטר • שיחה 07:33, 27 בינואר 2008 (IST)
- ברכות לבביות! השמח בחלקו (-: 08:17, 27 בינואר 2008 (IST)
- מזל טוב ובהצלחה. סקרלט • שיחה • הפתיעו אותי 12:29, 27 בינואר 2008 (IST)
- תודה רבה לכולם :). דניאל ב. 13:26, 27 בינואר 2008 (IST)
- יום הולדת שמח, ומזל טוב, דניאל! מפעילוּת מהנה ופורייה! אלדד • שיחה 13:48, 27 בינואר 2008 (IST)
- תקן אותי אם אני טועה, אתה מפעיל המערכת הצעיר ביותר בתולדות ויקיפדיה, נכון? אלירן d שיחה 17:35, 27 בינואר 2008 (IST)
- יום הולדת שמח, ומזל טוב, דניאל! מפעילוּת מהנה ופורייה! אלדד • שיחה 13:48, 27 בינואר 2008 (IST)
- מזל טוב. pacman - שיחה 17:56, 27 בינואר 2008 (IST)
- מזל"ט. יחסיות האמת • ♥ • כ' בשבט ה'תשס"ח 17:59:24
- מזל טוב!! ובהצלחה בתפקיד החדש! תומר 18:05, 27 בינואר 2008 (IST)
- מזל"ט!. נוי 18:31, 27 בינואר 2008 (IST)
- מזל טוב :) יסמין 19:10, 27 בינואר 2008 (IST)
- מזל"ט. יחסיות האמת • ♥ • כ' בשבט ה'תשס"ח 17:59:24
- מזל טוב, ובהצלחה! בברכה, MathKnight הגותי 23:09, 27 בינואר 2008 (IST)
- מזל טוב. הידרו 23:19, 27 בינואר 2008 (IST)
- הקיפוד הידוע של הידרו :). דניאל ב. 23:31, 27 בינואר 2008 (IST)
- מזל טוב. הידרו 23:19, 27 בינואר 2008 (IST)
מזל טוב! ינבושד • כ"א בשבט ה'תשס"ח.
מזל טוב!
עריכהנו, בקצב הזה לא תוכל לטעון לגילנות בוויקיפדיה, מה יהיה? זהר דרוקמן - I♥Wiki 23:05, 27 בינואר 2008 (IST)
- באמת בעייה. דניאל ב. 23:06, 27 בינואר 2008 (IST)
נוהל המלצה על פורטלים
עריכהשלום לכבוד המפעיל והמומלצאי שלנו! אנא ראה את שיחת משתמש:מלמד כץ/ארכיון9#המלצה על פורטלים נוספים ואת שיחת משתמש:מלמד כץ#נוהל ההמלצה על פורטלים. אני חושב שבכל זאת כדאי שנוהל ההמלצה יהיה כמו של הערכים מבחינת רשימת המתנה ואז הצבעה. מה דעתך, בעיקר לאור התקעות הדיון הנסיוני הראשון? השמח בחלקו (-: 22:53, 29 בינואר 2008 (IST)
- אני חושב שהבעייה העיקרית היא מחסור במשתתפים בדיונים. אולי אפשר ליצור הפניה מהצבעה למומלצים לכל דיון בהמלצת הפורטלים. אם גם זה לא יעזור, אפשר לעבור לשיטת הצבעה, אבל זה צריך להיות פתרון אחרון. דניאל ב. 23:21, 29 בינואר 2008 (IST)
- אני דווקא הוספתי קישור מרשימת ההמתנה, במקום לוח המודעות, וזה לא משך הרבה אנשים. בדיון הראשון עם המלמדים אני השתכנעתי בסוף שאפשר להחליט על המלצה בדיון פתוח אבל העובדה היא שברגע שאין קונצנזוס, הדיון נוטה להיתקע וצריך שמי שעליו להחליט בסוף (אתה, לא?) יוכל לקבלה על סמך דעת הרוב. במקרה של דיון פתוח, גם אם יש עוד כמה אנשים שרוצים לתמוך או להתנגד, הם לא יעשו זאת כי הדיון מזמין אליו כביכול רק אנשים שרוצים גם להביע את דעתם. אין לי הסבר טוב אבל גם אני לפעמים רואה דיון כלשהו שבו כבר נאמר הכל ואני לא נכנס וכותב "גם אני בעד/גם אני מתנגד". לפעמים, השימוש בתבניות האדומות-ירוקות מאוד נח ואין בו שום דבר "לא נעים" או "מיותר" אלא להיפך - הוא הופך דברים ליעילים מאוד. כך הדבר עם דיוני ההמלצה או בוט ההחלפות. אני מציע שאת הדיון הפתוח כרגע נארכב בדף השיחה ונחכה עוד עם ההמלצה ואת הדיון הבא שיהיה נפתח כמו ערך וזהו. ננסה ונראה איך יהיה, זה בדיוק הרעיון של "פיילוט". השמח בחלקו (-: 23:35, 29 בינואר 2008 (IST)
- דף ההצבעה למומלצים זוכה ליותר חשיפה ולכן יעיל יותר בהפניה לדיון. פורמט זהה לדינוי בוט ההחלפות נשמע טוב. את הדיון על גוף האדם אפשר לארכב ולהחזיר כשיוספוס יגמור לטפל בו. את הפורמט החדש אפשר לנסות על פורטל תל אביב. דניאל ב. 23:43, 29 בינואר 2008 (IST)
- אני דווקא הוספתי קישור מרשימת ההמתנה, במקום לוח המודעות, וזה לא משך הרבה אנשים. בדיון הראשון עם המלמדים אני השתכנעתי בסוף שאפשר להחליט על המלצה בדיון פתוח אבל העובדה היא שברגע שאין קונצנזוס, הדיון נוטה להיתקע וצריך שמי שעליו להחליט בסוף (אתה, לא?) יוכל לקבלה על סמך דעת הרוב. במקרה של דיון פתוח, גם אם יש עוד כמה אנשים שרוצים לתמוך או להתנגד, הם לא יעשו זאת כי הדיון מזמין אליו כביכול רק אנשים שרוצים גם להביע את דעתם. אין לי הסבר טוב אבל גם אני לפעמים רואה דיון כלשהו שבו כבר נאמר הכל ואני לא נכנס וכותב "גם אני בעד/גם אני מתנגד". לפעמים, השימוש בתבניות האדומות-ירוקות מאוד נח ואין בו שום דבר "לא נעים" או "מיותר" אלא להיפך - הוא הופך דברים ליעילים מאוד. כך הדבר עם דיוני ההמלצה או בוט ההחלפות. אני מציע שאת הדיון הפתוח כרגע נארכב בדף השיחה ונחכה עוד עם ההמלצה ואת הדיון הבא שיהיה נפתח כמו ערך וזהו. ננסה ונראה איך יהיה, זה בדיוק הרעיון של "פיילוט". השמח בחלקו (-: 23:35, 29 בינואר 2008 (IST)
מסנג'ר
עריכהאשמח לקבל את כתובת המסנג'ר שלך בשביל שנתכתב, ותוך כדי גם נחסוך מקום בדפי השיחה בוויקיפדיה. את הכתובת שלי תוכל למצוא בדף המשתמש שלי. ● ۩ הגמל ۞ התימני ۩ ☻(שיחה) 23:22, 29 בינואר 2008 (IST)
- המסנג'ר שלי לא מקבל אותך. נסה להוסיף אותי (בקש את הכתובת מאלירן). דניאל ב. 23:28, 29 בינואר 2008 (IST)
חסימת RePlay
עריכהיום אחד? נראה לי שבמצב כזה נהוג לחסום לצמיתות תחת "בא להפריע". החל ממחר כדאי שתפקח עליו עין. Gridge ۩ שיחה 18:03, 1 בפברואר 2008 (IST).
- שים הגנה על דף השיחה שלו. Fade to Black 18:05, 1 בפברואר 2008 (IST)
- תנו לו להסתדר לבד, חלוקת ההוראות נראית מיותרת. איתי 18:06, 1 בפברואר 2008 (IST)
- ניתן לו עוד הזדמנות. אני לא מאמין שהוא יחזור בכלל. דניאל ב. 18:08, 1 בפברואר 2008 (IST)
- תנו לו להסתדר לבד, חלוקת ההוראות נראית מיותרת. איתי 18:06, 1 בפברואר 2008 (IST)
סחתיין
עריכהעל הטיפולים המהירים בדף בקשות ממפעילים. תודה! הלכתי לישון... Leia 03:30, 2 בפברואר 2008 (IST)
- כל הכבוד לך! דף מלפני חצי שנה ודף מועתק זה הישג יפה לילה אחד. לילה טוב. דניאל ב. 03:32, 2 בפברואר 2008 (IST)
- מי אמר שאין יתרונות בשפעת ביום שישי בערב, כשכל חבריך מבלים במסיבה נהדרת עם אלכוהול חופשי... :) ללט Leia 03:35, 2 בפברואר 2008 (IST)
ראה הרחבה. אליש 03:37, 2 בפברואר 2008 (IST)
קפלנסקי
עריכהתודה על החסימה. האיש הוא פשוט מטרד לציבור. אני בטוח שהוא עוד ישוב לפה בזהויות אחרות ולכן אני ממשיך לעקוב אחר הערכים שהוא נוהג להכניס לתוכם פרסומת עצמית. PRRP ■ שו"ת 06:52, 2 בפברואר 2008 (IST)
- אין בעד מה. גם אותי הבלוג שלו ממש הכעיס. שיימצא מקום אחר לערוך את הניסויים שלו. דניאל ב. 06:53, 2 בפברואר 2008 (IST)
- את הפוסט שבו הוא מסביר שבוויקיפדיה מקשים עליו לפרסם את עצמו הוא כבר מחק... PRRP ■ שו"ת 06:54, 2 בפברואר 2008 (IST)
פורטלים
עריכהראה הסכמתנו בשיחת פורטל:היסטוריה/קו זמן. יש סיכוי שתטפל בעניין כפי שהצעת? הפורטל הוא הפורטל הנצפה ביותר ואחד הדפים הנצפים ביותר בכלל.
כמו כן אודה אם תוכל לפתור את הבעיה שהעליתי בתחתית שיחת פורטל:אישים. דב ט. 23:44, 3 בפברואר 2008 (IST)
- לגבי היסטוריה, אשתדל להגיע לזה בזמן הקרוב, תודה שהזכרת לי. לגבי פורטל אישים, לא הבנתי מה בדיוק אתה מציע. אצלי אם פותחים את כל הרשימות, זה מוציא את הפורטל לגמרי מפרופורציה והחור הלבן גדל. דניאל ב. 00:23, 4 בפברואר 2008 (IST)
תקצירי מומלצים
עריכהזה רק אצלי, או שבכלל לא רואים את כיתוב התמונה? עידו • שיחה 14:38, 4 בפברואר 2008 (IST)
- לא רואים את הכיתוב אבל הכיתוב מופיע כשעוברים על התמונה עם העכבר. דניאל ב. 23:59, 4 בפברואר 2008 (IST)
אז
עריכה"ויקיפד ששמר את מה שכתב לא יוכל לשנות את דבריו, אלה רק כדי לתקן שגיאות ולחתום". אז אני מבינה שלי מותר לשמור את דבריי, לשנות את דבריי ואם בא לי אפילו לא אתקן שגיאות. דורית 14:45, 4 בפברואר 2008 (IST)
- כל דבר שאת כותבת הוא
שגיאה, ולכן אין מניעה שתשני את דברייך. עידו • שיחה 14:57, 4 בפברואר 2008 (IST)- אתה כמובן צודק ולכן עשיתי מה שעשיתי לדבריך, והוספתי מה שהוספתי לדבריי. דורית 14:58, 4 בפברואר 2008 (IST)
- הפרדוקסים האלה עושים לי כאב ראש. עידו • שיחה 15:12, 4 בפברואר 2008 (IST)
- אתה כמובן צודק ולכן עשיתי מה שעשיתי לדבריך, והוספתי מה שהוספתי לדבריי. דורית 14:58, 4 בפברואר 2008 (IST)
- כתבתי את זה מזמן, לפני יותר משנה. אם היה לי כוח הייתי מוחק את הפתיח הזה ומוצא משהו למלאות בו את המקום. דניאל ב. 23:59, 4 בפברואר 2008 (IST)
עריכה תמוהה ביותר בתבנית החדשות
עריכההנימוק "אוף!" אינו משכנע. מדובר כאן ברצח. שחזרתי, ואני מבקש שלא תשנה שוב. דב ט. 04:30, 5 בפברואר 2008 (IST)
- אני מסכים עם דב בעניין. Gridge ۩ שיחה 04:33, 5 בפברואר 2008 (IST).
- בכלל, תפסיק עם כל העריכות המגמתיות שאתה אמון עליהן. זו לא פעם ראשונה. חגי אדלר • תבניות בערכים מחכות לך! • כ"ט בשבט ה'תשס"ח • 04:37, 5 בפברואר 2008 (IST)
- כתבתי לפני התנגשות עריכה: "אוף!" זה לא משהו שאומרים על רצח, רצח זה דבר מצער ומזעזע שמערב רגשות עמוקים יותר מ"אוף!", ה"אוף!" התייחס לפטריוטס. עדיף להשתמש במילה הכי פחות טעונה בוויקיפדיה, אנחנו לא רוצים להיכנס לסוגייה הפוליטית האם זה רצח, מה שבטוח זה זה "הרג". הרי אם אנחנו נקרא לזה רצח, נצטרך לקרוא לכל חלל של הסכסוף "נרצח", כולל מחבלים ואיומים בטחוניים, וזה דבר שאנחנו לא ממש רוצים לעשות. חגי, תוכל לתת דוגמה? דניאל ב. 05:14, 5 בפברואר 2008 (IST)
- אין כאן שום סוגייה פוליטית. גם למילים בנושאים טעונים יש הגדרות ומשמעויות מקובלות, ולעתים ההימנעות מהן יוצרת שגיאה. הרג מכוון של אזרחים שאינם מעורבים בלחימה, רק מכיוון שהם שייכים לקבוצה אתנית כלשהי (ישראלים במקרה זה) הוא רצח.
- כתבתי לפני התנגשות עריכה: "אוף!" זה לא משהו שאומרים על רצח, רצח זה דבר מצער ומזעזע שמערב רגשות עמוקים יותר מ"אוף!", ה"אוף!" התייחס לפטריוטס. עדיף להשתמש במילה הכי פחות טעונה בוויקיפדיה, אנחנו לא רוצים להיכנס לסוגייה הפוליטית האם זה רצח, מה שבטוח זה זה "הרג". הרי אם אנחנו נקרא לזה רצח, נצטרך לקרוא לכל חלל של הסכסוף "נרצח", כולל מחבלים ואיומים בטחוניים, וזה דבר שאנחנו לא ממש רוצים לעשות. חגי, תוכל לתת דוגמה? דניאל ב. 05:14, 5 בפברואר 2008 (IST)
- בכלל, תפסיק עם כל העריכות המגמתיות שאתה אמון עליהן. זו לא פעם ראשונה. חגי אדלר • תבניות בערכים מחכות לך! • כ"ט בשבט ה'תשס"ח • 04:37, 5 בפברואר 2008 (IST)
- "אם אנחנו נקרא לזה רצח, נצטרך לקרוא לכל חלל של הסכסוף "נרצח", כולל מחבלים ואיומים בטחוניים" - אין תוקף לגרירה זו. דב ט. 05:32, 5 בפברואר 2008 (IST)
- שיהיה, זה לא ממש אכפת לי, לא הייתי עושה את העריכה הזו אם לא הייתי עורך במלא את התבנית. דניאל ב. 13:47, 5 בפברואר 2008 (IST)
- "אם אנחנו נקרא לזה רצח, נצטרך לקרוא לכל חלל של הסכסוף "נרצח", כולל מחבלים ואיומים בטחוניים" - אין תוקף לגרירה זו. דב ט. 05:32, 5 בפברואר 2008 (IST)
- חגי, תרגיע.
- מה שמגמתי זה התעקשות להשתמש במילה רצח, ומהומת האלוהים שעושים כל פעם שמישהו מעז להשתמש במילה יותר מתונה בקשר לפיגוע (כמובן רק כשהפיגוע הוא מצד אחד לצד שני). אני לא אתחיל עם זה מלחמת עולם, אבל הלינץ' הקטן שעשיתם פה היה מוגזם לחלוטין. eman • שיחה • ♥ 00:23, 6 בפברואר 2008 (IST)
- זאת המילה המדוייקת, הן כאשר בעל רוצח את אשתו והן כאשר טרוריסט רוצח אזרח. המילה המתונה יותר אולי מתונה אבל אינה מדוייקת. לא הייתי מעיר לו דניאל ניסח כך את הידיעה מראש בעצמו. דווקא הביטוי "מהומת אלוהים" מופרז מעט. (נכון שזה מרחב שאפשר להפריז בו, אבל לא מוכרחים). דב ט. 00:34, 6 בפברואר 2008 (IST)
שלום דניאל. תוכל לחדש את הצבעת ההמלצה על הערך? ראה שיחת משתמש:חגי אדלר#אוליביה ניוטון-ג'ון ואת הפסקה הזו בדף השיחה שלי. אבקש לארכב את ההצבעות הקודמות, כדי שתהיה בהצבעה התייחסות לגרסת הערך המשופרת ולא ייווצר רושם שגוי בנוגע לגרסה אליה ההצבעה מתייחסת. בתודה, תומר 18:28, 8 בפברואר 2008 (IST)
- תחודש ותנוקה. דניאל ב. 00:56, 9 בפברואר 2008 (IST)
יצרתי את התבנית שביקשת. התברר לי שכדי לשנות את התמונה דרך הפרמטרים יהיה צורך בשינוי גדול מדי בפורמט של התקצירים, ולדעתי אין בו צורך. אפשר להחליף את התבניות הקיימים בתבנית, אבל לדעתי כדאי גם לסדר את תבנית:ניווט תאריכים באותה ההזדמנות בתבניות הערכים המומלצים. מה דעתך? – rotemliss – שיחה 21:06, 8 בפברואר 2008 (IST)
- מצויין, אתחיל להפיץ את התבנית בין בוני הפורטלים. כדאי עכשיו להריץ בוט שיעביר תקצירים ישנים לפורמט החדש תחת הפורטל. בקשר לניווט תאריכים, לא ירדתי לסוף דעתך. דניאל ב. 00:56, 9 בפברואר 2008 (IST)
- שים לב גם, שהקישורים בסוף מופיעים פעמיים, פעם אחת מהתבנית ופעם אחת מהתקציר. דניאל ב. 03:04, 9 בפברואר 2008 (IST)
- בוט יכול לטפל בכך בהמשך. – rotemliss – שיחה 12:04, 9 בפברואר 2008 (IST)
שלום דניאל
עריכהערב טוב דניאל. אני מסב את תשומת ליבך להערתי כאן. Danny-w 21:15, 9 בפברואר 2008 (IST)
- ראיתי, אגיב כשיהיה לי יותר זמן. דניאל ב. 23:19, 9 בפברואר 2008 (IST)
תקציר מומלץ - רימון מצוי
עריכהבוקר טוב דניאל,מצאתי חלון זמן קטן ועשיתי זאת - לעיונך. בברכה, אמנון שביט • שיחה 12:49, 14 בפברואר 2008 (IST)
שינוי בה
עריכהדניאל, זה לא ממש שינוי. אף אחד פשוט לא רואה את הכיתוב כי הוא כל כך קטן. בעבר היתה תבנית וולקום. אבל היא הפכה להפנייה לשגרירות לפני חודשיים בערך בהמלצת הראל. אף אחד לא שם לב, והיום ראיתי שדורית שמה את התבנית לאיזה משתמש טורקי, והתוצאה היתה כמובן שהמסכן קיבל את כל השגרירות בדף השיחה שלו. Ori~ • שיחה • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 05:27, 15 בפברואר 2008 (IST)
- אני חושב שהגדלה לא מסתדרת יפה מבחינה עיצובית. גם תבנית וולקום הייתה מקוטנת. לא הבנתי מה קרה לטורקי, תוכל לתת קישור? בכל אופן אם ראו בעריכות שלו שהוא זר אפשר פשוט ישר לתת לו קישור לשגרירות, זה מה שאני עושה. דניאל ב. 05:35, 15 בפברואר 2008 (IST)
- לא משנה. שישאר ככה. איך אתה חוץ מזה? Ori~ • שיחה • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 05:37, 15 בפברואר 2008 (IST)
- קצת עמוס, אבל מסתדרים. איך איתך? כבר צחצחת כלים? זו מסורת. דניאל ב. 05:47, 15 בפברואר 2008 (IST)
- לא משנה. שישאר ככה. איך אתה חוץ מזה? Ori~ • שיחה • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 05:37, 15 בפברואר 2008 (IST)
- לא. צעקתי עליה קצת בטלפון. יותר אישי. Ori~ • שיחה • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 05:51, 15 בפברואר 2008 (IST)
- מה זה טלפון? זה לא המכשיר הזה שהיו משתמשים בו פעם? זה היה לפני או אחרי הדינוזאורים? דניאל ב. 05:55, 15 בפברואר 2008 (IST)
- זה זה. זה בדיוק. :-) Ori~ • שיחה • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 05:57, 15 בפברואר 2008 (IST)
- נשמע נחמד הטלפון הזה, איפה מורידים אותו? דניאל ב. 06:04, 15 בפברואר 2008 (IST)
- זה זה. זה בדיוק. :-) Ori~ • שיחה • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 05:57, 15 בפברואר 2008 (IST)
- מה זה טלפון? זה לא המכשיר הזה שהיו משתמשים בו פעם? זה היה לפני או אחרי הדינוזאורים? דניאל ב. 05:55, 15 בפברואר 2008 (IST)
- באימיול או ביוטיוב כמובן. תארכב את הדף שלך. המסע מלמעלה למטה הוא אינסופי כמעט Ori~ • שיחה • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 06:06, 15 בפברואר 2008 (IST)
- אני יודע, בהודעה ה-40 אמרתי לעצמי שתכף אארכב, חלפו מאז 59 הודעות ואני עדין אומר את זה לעצמי. דניאל ב. 06:08, 15 בפברואר 2008 (IST)
- כאילו, שאני אעשה...? Ori~ • שיחה • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 06:10, 15 בפברואר 2008 (IST)
- זה סדר, אני מבטיח לטפל בזה מחר. עכשיו אני הולך לישון, אולי מחר המחשב יגמור להוריד את הטלפון. דניאל ב. 06:12, 15 בפברואר 2008 (IST)
- בעזרת הצ'ק. לילה טוב. Ori~ • שיחה • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 06:14, 15 בפברואר 2008 (IST)
- זה סדר, אני מבטיח לטפל בזה מחר. עכשיו אני הולך לישון, אולי מחר המחשב יגמור להוריד את הטלפון. דניאל ב. 06:12, 15 בפברואר 2008 (IST)
מומלצים
עריכהשלום דניאל ושבוע טוב, אבקש להקפיא את ההצבעה לגבי ברמינגהאם (אלבמה), עקב התנדבותו של אלדד להעניק לו הגהה וליטוש נוספים. בברכה - ברי"א • שיחה • י"א באדר א' ה'תשס"ח • 01:01, 17 בפברואר 2008 (IST)
- עדיף להימנע מהקפאות. במידה ונראה והעניין לא יטופל עד סוף ההצבעה ושיש מגמה להצבעת נגד בגלל זה, אין בעיה להאריך את ההצבעה ולפנות למצביעי הנגד בעניין. מנסיון, השיטה הזו עובדת. אם אתה עדין רוצה הקפאה, אני מוכן להקפיא. דניאל ב. 01:12, 17 בפברואר 2008 (IST)
- טוב, נחכה יום-יומיים ונעקוב אחר הלך הרוח. ברי"א • שיחה • י"א באדר א' ה'תשס"ח • 01:16, 17 בפברואר 2008 (IST)
- דניאל, נראה שנוצר איזה שהוא סחף כנגד הערך, והקפאה יכולה רק להועיל. אם אכן ההתנגדות היא עניינית, מסיבות של ניסוח לקוי, אולי היא תפחת לאחד הגהתו של אלדד. התנגדותו של אורי ואולי אחרים נוספים מהסיבה שפסקאות התרבות וההשכלה הן רשימות ולא נרטיביות, אינה נראית לי ברת שינוי, אלא אם כן אשנה את כל הערך מן הקצה אל הקצה וזאת אין בכוונתי ובאפשרותי לעשות. הבה נראה מה תהיה ההתייחסות לאחר ההפשרה מחדש, ואם נגזר שהערך לא יהיה מומלץ, שנתי לא תופרע מכך. בתודה ברי"א • שיחה • י"א באדר א' ה'תשס"ח • 13:38, 17 בפברואר 2008 (IST)
- טוב, נחכה יום-יומיים ונעקוב אחר הלך הרוח. ברי"א • שיחה • י"א באדר א' ה'תשס"ח • 01:16, 17 בפברואר 2008 (IST)
תודה
עריכהעל תמיכתך. בברכה. ליש 23:21, 18 בפברואר 2008 (IST)
- אל תדאג, מנסיון, ההודעה האחרונה של הביורוקרטים היא סימן טוב. דניאל ב. 04:09, 19 בפברואר 2008 (IST)
איך משייכים ערכים?
עריכהשלום דניאל,כתבתי כמה ערכים ואני לא יודע איך לתייג אותם לפי הנושא אליהם הם משתייכים. ובנוסף: איך אני מוסיף כאן את פרטיי, כמו שאני רואה בדפי שיחה אחרים, שלאחר כל הוספה יש חתימה של המשתמש, הזמן והתאריך? תודה רבה מראש!
- כדי לתייג ערכים לפי נושאים שמים בסוף הערך את הקוד: "[[קטגוריה:שם הנושא]]" (בלי הגרשיים) יש להחליף את "שם הנושא" בקטגוריה המתאימה. להרחבה ראה ויקיפדיה:קטגוריה. חתימה מוסיפים בעזרת ארבעה סימני זרקא, כך: "~~~~" (בלי הגרשיים), וזה יהפוך אוטומטית לחתימה שלך. להרחבה ראה עזרה:חתימה. אם יש לך עוד שאלות או שלא הצלחת להבין משהו, אל תהסס, אשמח לעזור. בברכה, דניאל ב. - שיחה 03:00, 23 בפברואר 2008 (IST)
- תודה רבה!!אוהד - שיחה 18:18, 29 בפברואר 2008 (IST)
ברוך הבא
עריכההיי דני, ברוך שובך. איך היתה ההרפתקה בפלורידה? ברי"א • שיחה • כ"ג באדר א' ה'תשס"ח • 01:45, 29 בפברואר 2008 (IST)
- מצויינת, החופשה באה בדיוק בזמן הנכון. הייתי כותב על האטרקציות המרכזיות שם, אבל נראה שדרור כבר כיסה את מה שבאמת מעניין את האנשים שמגיעים לשם. נחמד מאוד מצדך להתעניין, מה שלומך? דניאל ב. 01:51, 29 בפברואר 2008 (IST)
- ברוך השם, מצויין, אבל עייף. אצלנו כבר 2 בלילה ואני נופל למיטה. אני שמח שנהנית, ותמשיך את עבודתך הוויקיפדית עם הרבה כח ומרץ. לילה טוב ואחר צהריים נעים... ברי"א • שיחה • כ"ג באדר א' ה'תשס"ח • 01:55, 29 בפברואר 2008 (IST)
- לילה טוב וחלומות נעימים. אני מקווה שבבוקר תקום לוויקיפדיה רגועה יותר. דניאל ב. 02:00, 29 בפברואר 2008 (IST)
- אמממ אתה יכול להיכנס למסנג'ר? אגב, דניאלה, תארכבי כבר את הדף הזה. הדפדפן נתקע כל פעם שאני נכנס אליו. לכבוד החזרה מפלורידה. אלירן d שיחה 02:58, 29 בפברואר 2008 (IST)
- Universal CityWalk עדיין חסר. נוי - שיחה 14:15, 29 בפברואר 2008 (IST)
- אמממ אתה יכול להיכנס למסנג'ר? אגב, דניאלה, תארכבי כבר את הדף הזה. הדפדפן נתקע כל פעם שאני נכנס אליו. לכבוד החזרה מפלורידה. אלירן d שיחה 02:58, 29 בפברואר 2008 (IST)
- לילה טוב וחלומות נעימים. אני מקווה שבבוקר תקום לוויקיפדיה רגועה יותר. דניאל ב. 02:00, 29 בפברואר 2008 (IST)
- ברוך השם, מצויין, אבל עייף. אצלנו כבר 2 בלילה ואני נופל למיטה. אני שמח שנהנית, ותמשיך את עבודתך הוויקיפדית עם הרבה כח ומרץ. לילה טוב ואחר צהריים נעים... ברי"א • שיחה • כ"ג באדר א' ה'תשס"ח • 01:55, 29 בפברואר 2008 (IST)
אבולוציה
עריכההיי דניאל. ראיתי את השינוי שערכת בפתיחה של אבולוציה. ובכן, אני מכיר את הגישה של אבולוציה של הגן (והאמירה שאורגניזמים אינם אלא נשאיהם של הגנים), אך אני מסתייג מהכנסתה לפתיחת הערך מכמה סיבות: ראשית, הניסוח בו השתמשת מכיל מושגים מתקדמים, שניסינו להמנע מהם ככל הניתן בפתיחה כיוון שמדובר בערך בסיסי. שנית, הגישה הזו לא בהכרח מדוייקת יותר (אע"פ שיש שמאוד מחבבים אותה), ואינני מוצא נפקא מינה משמעותית בין שתי הגישות. שלישית, הגישה הזו קשה להבנה יותר מהברירה הטבעית בהסבר ה"קלאסי" (זה שהיה בערך קודם לכן), כך שהקורא יוצא נפסד בכך שאיננו מבין ברירה טבעית מהי (ורק מתבלבל יותר). אין לי כל התנגדות לכך שהגישה הנ"ל תוצג בערך, רק שהדבר לא יתבצע בפתיחת הערך בו היה ניסיון להציג את האבולוציה בקווים כלליים ואת הסינתזה המודרנית. נראה לי שקצת הגזמתי באורך, זו רק פסקה קטנה... gal m 09:06, 29 בפברואר 2008 (IST)
- הבעיה היא שההגדרה הקודמת, מנקודת ראותו של הפרט, יכולה לסתור את המציאות. ראה לדוגמה מקרה קיצוני אחד. אצל חרקים חרתיים כגון נמלים על כל מלכה פוריה אחת יש מאות אלפי פועלות עקרות. על פי ברירת פרטים "קלאסית" מצב זה אמור להביא במהרה להיכחדות גיני העקרות של הפועלות מכיוון שהן לא מעמידות צאצאים שיהעבירו אותן הלאה. לעומת זאת, על פי ברירת הגנים, גן עקרות שכזה אמור שגשג מאוד באוכלוסייה כמו זאת של נמלים. הסיבה לכך היא שאצל חרקים חברתיים לנמלים זכרים אין אב, והם נולדים מביצים לא מופרות. מכאן יוצא מצב מצחיק שבו בין כל שתי נמלים אחיות בקן ישנה קרבה גנטית של 75% (מטען גנטי משותף). מהסיבה הזו, גן שמורה על להשקיע את כל משביאך בגידול אחיותך, ולא ברבייה ישגשג יותר מאשר גן שמורה על השקעת משאביך ברבייה (הרי לכל צאצא ברבייה זוויגית יש קרבה גנטית של 50% לאחד ההורים), מכיוון שלגן שכזה יש סיכוי של 75% להימצא בכל אחד מאחיותי, לעומת סיכוי קטן יותר של 50% להימצא בצאצאים. אם הניסוח קשה מידי להבנה, ניתן לנסות לפשט אותו. דניאל ב. 14:11, 29 בפברואר 2008 (IST)
- מודע לבעייתיות ומסכים שאבולוציה לא מתקיימת ברמת הפרט אלא ברמת האוכלוסייה. עם זאת, בכדי להבהיר את העקרון שבברירה טבעית, רצוי להשתמש בתחילה בהסבר הקלאסי. את ההסבר שלך רצוי מאוד לשלב בערך, אך הוא יהיה יותר מובן לאחר הבהרת העקרון שבברירה הטבעית. לכן שתי אפשרויות עומדות על הפרק: פישוט נרחב של התוספת שלך, או שילובה בהמשך הערך. צריך לזכור שהפתיחה היא רק הקדמה כללית ובסיסית לערך רחב ביותר. עשה כראות עיניך. בברכה, gal m 15:49, 29 בפברואר 2008 (IST)
- חס וחליליה! אבולוציה ברמת הגן נחשבת להיפך מאבולוציה ברמת הקבוצות, ולמעשה מפריכה את קיומה של ברירת קבוצות (למעט מקרים נדירים בהם ברירת קבוצות נובעת במישרין מברירת גנים, כמו במקרה של ברירה בין אסטרטגיות יציבות מבחינה אבולוציונית). הדוגמה שנתנתי פה היא דוגמה לברירת שארים, שהיא מקרה פרטי של ברירת גנים, ועלולה להטעות בגלל הדמיון הרב שלה לברירת קבוצות, אך גם היא מקורה באנוכיותו של הגן. בכל אופן, הצעתך נאה, ואתה יכול ליישמה, בתנאי שיובהר שההסבר הראשוני של ברירת פרטים, הוא פישוט של ברירת הגנים שלפעמים מתנהגת קצת שונה. דניאל ב. 21:36, 29 בפברואר 2008 (IST)
- הבעייה שלי היא כמובן זמן כמו שאתה מבין, וגם חוסר הידע שלי בנושא, כפי שהוכחתי ("הגן האנוכי" לא שגור על שפתיי לצערי...). gal m 18:25, 1 במרץ 2008 (IST)
- טוב, אנסה לטפל בזה מאוחר יותר. דניאל ב. 18:46, 1 במרץ 2008 (IST)
- הבעייה שלי היא כמובן זמן כמו שאתה מבין, וגם חוסר הידע שלי בנושא, כפי שהוכחתי ("הגן האנוכי" לא שגור על שפתיי לצערי...). gal m 18:25, 1 במרץ 2008 (IST)
- חס וחליליה! אבולוציה ברמת הגן נחשבת להיפך מאבולוציה ברמת הקבוצות, ולמעשה מפריכה את קיומה של ברירת קבוצות (למעט מקרים נדירים בהם ברירת קבוצות נובעת במישרין מברירת גנים, כמו במקרה של ברירה בין אסטרטגיות יציבות מבחינה אבולוציונית). הדוגמה שנתנתי פה היא דוגמה לברירת שארים, שהיא מקרה פרטי של ברירת גנים, ועלולה להטעות בגלל הדמיון הרב שלה לברירת קבוצות, אך גם היא מקורה באנוכיותו של הגן. בכל אופן, הצעתך נאה, ואתה יכול ליישמה, בתנאי שיובהר שההסבר הראשוני של ברירת פרטים, הוא פישוט של ברירת הגנים שלפעמים מתנהגת קצת שונה. דניאל ב. 21:36, 29 בפברואר 2008 (IST)
- מודע לבעייתיות ומסכים שאבולוציה לא מתקיימת ברמת הפרט אלא ברמת האוכלוסייה. עם זאת, בכדי להבהיר את העקרון שבברירה טבעית, רצוי להשתמש בתחילה בהסבר הקלאסי. את ההסבר שלך רצוי מאוד לשלב בערך, אך הוא יהיה יותר מובן לאחר הבהרת העקרון שבברירה הטבעית. לכן שתי אפשרויות עומדות על הפרק: פישוט נרחב של התוספת שלך, או שילובה בהמשך הערך. צריך לזכור שהפתיחה היא רק הקדמה כללית ובסיסית לערך רחב ביותר. עשה כראות עיניך. בברכה, gal m 15:49, 29 בפברואר 2008 (IST)
הערה
עריכההי דניאל. ראה הערתו הנכונה של נוי כאן. בנוסף למספר המצביעים קיימת גם דרישה ל- 60%. מצטער על אי הנעימות. Danny-w 14:38, 29 בפברואר 2008 (IST)
- שישים אחוז יש. נוי - שיחה 14:46, 29 בפברואר 2008 (IST)
- נכון, טעות שלי :-) Danny-w 14:49, 29 בפברואר 2008 (IST)
- והכול בגללך! מתנגד חסר... אם... חסר חוסר התנגדות שכמותך! נוי - שיחה 14:52, 29 בפברואר 2008 (IST)
- חלילה, ממש לא היה פה שום דבר אישי כלפי הכותב או כלפי הנושא. למרות שדעתי המקצועית לא השתנתה, אכבד בהחלט את בחירת הקהילה. Danny-w 14:57, 29 בפברואר 2008 (IST)
- צחקתי. נוי - שיחה 16:50, 29 בפברואר 2008 (IST)
- חלילה, ממש לא היה פה שום דבר אישי כלפי הכותב או כלפי הנושא. למרות שדעתי המקצועית לא השתנתה, אכבד בהחלט את בחירת הקהילה. Danny-w 14:57, 29 בפברואר 2008 (IST)
- והכול בגללך! מתנגד חסר... אם... חסר חוסר התנגדות שכמותך! נוי - שיחה 14:52, 29 בפברואר 2008 (IST)
- נכון, טעות שלי :-) Danny-w 14:49, 29 בפברואר 2008 (IST)
- כפי שפעם סיפרתי לנוי, אני לא נוהג להצביע בהוספה למומלצים גם אם לדעתי הערך ראוי, וכך קרה גם במקרה הזה. ראה זאת כאילו גם אני הצבעתי בעד. בכל אופן, מצטער על שטעיתי בספירה. דניאל ב. 21:36, 29 בפברואר 2008 (IST)
מומלצים
עריכההיי דניאל. יש כמה ערכים מומלצים קודמים שאפשר כבר עכשיו להציג בעמוד הראשי ויקיפדיה:ערכים מומלצים/העלאת מומלצים קודמים לעמוד הראשי. סקרלט • שיחה 22:48, 29 בפברואר 2008 (IST)
- אל דאגה, אני עוקב אחרי הדף, אבל קצב ההצעות שם גדול פי כמה מקצב ההצגה שלהם בעמוד הראשי (אחד לשבוע), ולכן רשימת ההמתנה שם הולכת ומתארכת. כל הערכים שם יגיעו לעמוד הראשי, אבל ייקח להם כמה שבועות להגיע לשם. דניאל ב. 23:30, 29 בפברואר 2008 (IST)
- אחלה. אבל בקצב של המומלצים שלנו למחרתיים עוד תצטרך לשים תמונת נוף. סקרלט • שיחה 23:32, 29 בפברואר 2008 (IST)
- מסתבר שהמומלצים באים בגלים של גאות ושפל. תקופת השפל הנוכחית כנראה באה לסיומה (ראי את דף ההצבעות הגדוש בהצבעות ירוקות). דניאל ב. 23:34, 29 בפברואר 2008 (IST)
- ועדיין המצב בשפל, המומלצים שם יספיקו בקושי לשבוע ולכן אפשר לשלב כמה מומלצים קודמים, אחרת בעוד שבוע נמצא את עצמנו שוב בלי מומלצים. סקרלט • שיחה 23:38, 29 בפברואר 2008 (IST)
- המומלצים שם מספיקים לשבועיים, וגם רשימת ההמתנה לא ריקה והערכים בה עוד יעברו להצבעה. אם המצב באמת יהיה קשה, אשבץ ערכים ישנים מדף העלאת הקודמים לעמוד הראשי, אבל להערכתי לא נצטרך להגיע למצב כזה מכיוון שבסך הכל עוד לא נזקקנו לכך מעולם, גם במצבים הרבה יותר גרועים. דניאל ב. 23:45, 29 בפברואר 2008 (IST)
- זבבה. מתי אתה מארכב את דף השיחה שלך? סקרלט • שיחה 23:46, 29 בפברואר 2008 (IST)
- השאלה הנכונה היא מתי ארכבת לאחרונה את דף השיחה שלך, והתשובה היא לפני כמה שעות :-). דניאל ב. 23:47, 29 בפברואר 2008 (IST)
- זבבה. מתי אתה מארכב את דף השיחה שלך? סקרלט • שיחה 23:46, 29 בפברואר 2008 (IST)
- המומלצים שם מספיקים לשבועיים, וגם רשימת ההמתנה לא ריקה והערכים בה עוד יעברו להצבעה. אם המצב באמת יהיה קשה, אשבץ ערכים ישנים מדף העלאת הקודמים לעמוד הראשי, אבל להערכתי לא נצטרך להגיע למצב כזה מכיוון שבסך הכל עוד לא נזקקנו לכך מעולם, גם במצבים הרבה יותר גרועים. דניאל ב. 23:45, 29 בפברואר 2008 (IST)
- ועדיין המצב בשפל, המומלצים שם יספיקו בקושי לשבוע ולכן אפשר לשלב כמה מומלצים קודמים, אחרת בעוד שבוע נמצא את עצמנו שוב בלי מומלצים. סקרלט • שיחה 23:38, 29 בפברואר 2008 (IST)
- מסתבר שהמומלצים באים בגלים של גאות ושפל. תקופת השפל הנוכחית כנראה באה לסיומה (ראי את דף ההצבעות הגדוש בהצבעות ירוקות). דניאל ב. 23:34, 29 בפברואר 2008 (IST)
- אחלה. אבל בקצב של המומלצים שלנו למחרתיים עוד תצטרך לשים תמונת נוף. סקרלט • שיחה 23:32, 29 בפברואר 2008 (IST)
כל הערכים המומלצים הופיעו לפחות פעם אחת בדף הראשי, ורובם יכולים בקלות להגיע לשם שוב, במידת הצורך. יש יותר מ- 365 מומלצים, כך שלא אמורה להיות בעיה להציב כל יום במהלך השנה מומלץ שונה. לא כך? דני. Danny-w 01:35, 1 במרץ 2008 (IST)
- אכן, יש מספיק ערכים אף למחזור של שלוש שנים (כי כל מומלץ מופיע יומיים) אבל שלא כמו ב"הידעת?" ו"היום בהיסטוריה", למומלצים אין מחזור, אלה כל ערך שנבחר כמומלץ משובץ מיד ברשימת ההמתנה לעמוד הראשי, כך שיוצא שרק חדשים מגיעים לעמוד הראשי ולכן נוצרים לפעמים עתות מחסור. אבל באופן כללי, תמיד אפשר לשבץ ישנים במקרים קיצוניים כך שכפי שציינת, אין סכנה אמיתית. דניאל ב. 03:16, 1 במרץ 2008 (IST)
מייקל לואיס
עריכההועבר לשיחה:מייקל לואיס חגי אדלר • שיחה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ה באדר א' ה'תשס"ח • 05:02, 2 במרץ 2008 (IST)
מי אמר שתורשה תרבותית לא קשורה לחומר?
עריכהשלא תבין אותי לא נכון, אני לא חסיד של המושג "תורשה תרבותית" אולם אני גם לא חסיד של ההתעלמות ממנו. זה מושג שהאקדמיה (בחלקה) כן משמתשת בו ואני לא מצאתי טעם לסדר לו קצרמר. יש לו קשר לחומר משום שהטוענים לקיומו אומרים שהוראה לא מודעת של צאצאינו מקודדת בגנים שלנו. יש ממצאים שמורים שקבוצת אנשים שלא למדה שום שפה, תפתח שפה כשהיא תשהה יחד ואת השפה הזו היא תלמד את צאצאיה באופן לא רצוני. כלומר, השפה עצמה לא מקודדת בחומר. יצירת השפה והורשתה כן מקודדת בחומר.המושג "תורשה תרבותית" הוצג בערך חומר תורשתי באופן הוגן כמושג בעייתי ושנוי במחלוקת. החזר אותו לשם בבקשה.Eddau - שיחה 05:59, 2 במרץ 2008 (IST)
- זה רק עניין של סמנטיקה, אין הבדל בין תורשה רגילה למה שאתה מכנה "תורשה תרבותית". גם ההוראות לבניית המוח לא מקודדות בגנים, אלה רק החלבונים שיביאו בסופו של דבר לבניית המוח, כל השפעה של הגנים היא השפעה עקיפה. בכל אופן, אין לזה ממש קשר לערך חומר תורשתי, אם כבר לערך תורשה. אגב, עניין השפה שדיברת עליו נידון כבר באריכות בערך דקדוק אוניברסלי. בברכה, דניאל ב. 06:05, 2 במרץ 2008 (IST)
- שמע, לא התעמקתי מספיק במושג "תורשה תרבותית" ולא במושג "דקדוק אוניברסלי". בכל מקרה, את שני המושגים האלה לא אני תבעתי ומשני המושגים האלה אני לא חושב שויקיפדיה צריכה להתעלם. יש הבדל המותי בין הורשת השפה העברית או הצרפתית לבניך לבין הורשת הגנים היוצרים את החלבונים המרכיבים את המוח. זה ממש לא אותו הדבר.
- בכל מקרה, אין לי כוח להיכנס למלחמת עריכה גם על התורשה התרבותית. יש לי הרגשה לא טובה גם מהצירוף שלו לתורשה וגם מיצירת קצרמר בעניינו. לאן אתה מייעץ לדחוף אותו?Eddau - שיחה 06:50, 2 במרץ 2008 (IST)
- קודם כל לדקדוק אוניברסלי יש ערך יפה ומקיף ולא מתעלמים ממנו. כפי שאתה בעצמך אמרת, לא מדובר בהורשת השפה הצרפתית או העברית, אלה הכלים הדקודקיים הבסיסיים להבנת שפה, כלומר איזשהו חלק פיזי במוח שנוצר בתורו על ידי פעולות גומלין בין אלפי חלבונים מורכבים המוכתבים בקוד הגנטי. אם בכל זאת רוצים לדחוף את הקטע לאנשהו, הכי טוב זה לערך תורשה, אך יש צורך בהרבה תמצות ושכתוב קל. דניאל ב. 07:06, 2 במרץ 2008 (IST)
- תורשה תרבותית היא כן הורשה של מבטא ושאר דברים הקשורים לשפה או שאינם קשורים לשפה שהם נמלדים לחלוטין אך נלמדים רק בגיל צעיר ונלמדים בלא כוונה ללמד אותם. היא נבדלת הן מהמושג דקדוק אוניברסלי והן מהמושג תרבות. אולי המושג הזה ישרוד הכי טוב דווקא בקצרמר ואולי שמישהו מחסידיו ומהמתעמקים בו יטרח בשבילו.Eddau - שיחה 17:32, 2 במרץ 2008 (IST)
- אני לא מכיר את המושג, אבל אני חושב ששגית בהבנתו. אתה מדבר פה על ערבוב של כמה מושגים. אם אתה מדבר על הורשה גנטית של המבטא לדוגמה, אז הרי שזה בלתי אפשרי, מכיוון שקצב ההתפתחות של מבטאים שונים גבוה בהרבה מהקצב בו האבולוציה יכולה לברור גנים הקשורים לכך. אם אתה מדבר על תורשה גנטית המניחה את התשתית לקליטת שפה (אני מדבר על פה על שפה, אבל זו רק דוגמה, זה נכון לכל סוג של למידה), אז הרי שאין שוני בין תורשה רגילה ל"תורשה תרבותית" כפי שהסברתי בתגובותיי הקודמות, וזה בדיוק במה שהערך "דקדוק אוניסרסלי" עוסק. אם אתה מדבר על התשתית הגנטית שגורמת להרוה ללמד את הצאצא דברים בסיסיים כגון שפה, הרי שגם זה ברור מאליו מבחינה אבולוציונית ואין שום שוני בין זה לבין תורשה רגילה. אם אתה מדבר על משהו שלא מערב תשתית גנטית בכלל, הרי שזה לא קשור לערך "חומר תורשתי". דניאל ב. 17:42, 2 במרץ 2008 (IST)
- בכל מקרה אני אחשוב אם יש לי בכלל כוח או טעם להתעסק עם המושג הזה ואם כן אז איך.Eddau - שיחה 21:16, 2 במרץ 2008 (IST)
- כאמור, יש בעיות עם הפסקה, צריך להחליט על מה היא מדבר בכלל קודם. דניאל ב. 21:21, 2 במרץ 2008 (IST)
- בכל מקרה אני אחשוב אם יש לי בכלל כוח או טעם להתעסק עם המושג הזה ואם כן אז איך.Eddau - שיחה 21:16, 2 במרץ 2008 (IST)
- אני לא מכיר את המושג, אבל אני חושב ששגית בהבנתו. אתה מדבר פה על ערבוב של כמה מושגים. אם אתה מדבר על הורשה גנטית של המבטא לדוגמה, אז הרי שזה בלתי אפשרי, מכיוון שקצב ההתפתחות של מבטאים שונים גבוה בהרבה מהקצב בו האבולוציה יכולה לברור גנים הקשורים לכך. אם אתה מדבר על תורשה גנטית המניחה את התשתית לקליטת שפה (אני מדבר על פה על שפה, אבל זו רק דוגמה, זה נכון לכל סוג של למידה), אז הרי שאין שוני בין תורשה רגילה ל"תורשה תרבותית" כפי שהסברתי בתגובותיי הקודמות, וזה בדיוק במה שהערך "דקדוק אוניסרסלי" עוסק. אם אתה מדבר על התשתית הגנטית שגורמת להרוה ללמד את הצאצא דברים בסיסיים כגון שפה, הרי שגם זה ברור מאליו מבחינה אבולוציונית ואין שום שוני בין זה לבין תורשה רגילה. אם אתה מדבר על משהו שלא מערב תשתית גנטית בכלל, הרי שזה לא קשור לערך "חומר תורשתי". דניאל ב. 17:42, 2 במרץ 2008 (IST)
- תורשה תרבותית היא כן הורשה של מבטא ושאר דברים הקשורים לשפה או שאינם קשורים לשפה שהם נמלדים לחלוטין אך נלמדים רק בגיל צעיר ונלמדים בלא כוונה ללמד אותם. היא נבדלת הן מהמושג דקדוק אוניברסלי והן מהמושג תרבות. אולי המושג הזה ישרוד הכי טוב דווקא בקצרמר ואולי שמישהו מחסידיו ומהמתעמקים בו יטרח בשבילו.Eddau - שיחה 17:32, 2 במרץ 2008 (IST)
- קודם כל לדקדוק אוניברסלי יש ערך יפה ומקיף ולא מתעלמים ממנו. כפי שאתה בעצמך אמרת, לא מדובר בהורשת השפה הצרפתית או העברית, אלה הכלים הדקודקיים הבסיסיים להבנת שפה, כלומר איזשהו חלק פיזי במוח שנוצר בתורו על ידי פעולות גומלין בין אלפי חלבונים מורכבים המוכתבים בקוד הגנטי. אם בכל זאת רוצים לדחוף את הקטע לאנשהו, הכי טוב זה לערך תורשה, אך יש צורך בהרבה תמצות ושכתוב קל. דניאל ב. 07:06, 2 במרץ 2008 (IST)
רשימת ההמתנה
עריכהשלום דניאל, בעקבות הדיון במזנון רציתי להציע לך כמה טיפים בנוגע לרשימת ההמתנה שלדעתי יכולים להגביר את ההשתתפות של הקהילה במפעל המומלצים.
רשימת ההמתנה ארוכה למדי, אך הערכים בהוספה למומלצים הם מעטים. אני מציע שתנפה פחות מרשימת ההמתנה, ותעביר יותר להוספה להמלצה. כרגע כשאין הרבה ערכים בהוספה למומלצים טוב להעביר לשם גם ערכים "גרועים". אלו לא יזכו לתמיכה של הקהילה ולא יעברו הצבעה, אבל יזכו לביקורת נוספת שתסייע לכותבים לשפר את הערכים, וזה גם יקצר את רשימת ההמתנה ויצור יותר דינמיות. לא כל ערך צריך לעבור, אבל את הרף של מעבר מרשימת ההמתנה לרשימת ההמלצה צריך לקבוע לאו דווקא בהתאם לרף המצופה מערך מומלץ, אלא בהתאם לרף של מידת פעילות במפעל המומלצים. אם וכאשר יהיה עודף של ערכים שמוצעים להמלצה, אפשר לסנן יותר בקפדנות את הערכים כבר משלב ההמתנה.
את רף האיכות קובעים בשלב של העברה מההוספה אל רשימת המומלצים. ערכים בהוספה למומלצים שזוכים לרוב מספיק, אבל לא לקונצנזוס רחב, ועלו לגביהם הערות חשובות שמצריכות טיפול - עדיף לתמהמה בסגירת ההצבעה כדי לאפשר ליותר אנשים להצביע ואם הבעיות אכן מהותיות הערך לא יעבור את ההצבעה. ערכים שעלו לגביהם הערות תוך כדי הצבעה, עדיף לדעתי ברוב המוחלט של המקרים להשאיר את ההצבעה ולא להקפיא, הקפאה יוצרת מצב מבלבל. אם הערות קטנות - אפשר לתקן אותן תוך כדי הצבעה, אם הערות מצריכות שינויים משמעותיים בערך - הערך לא יעבור את ההמלצה אפשר יהיה לתקן אחרי זה ולהעלות בעתיד את הערך להמלצה.
גם בעיות קטנות כמו תמונות או חוסר במקורות לא צריכים להשהות ערך יותר מדי זמן ברשימת ההמתנה. ערך לא צריך להכיל הרבה מאוד מקורות, אבל אם יש טענה ספציפית שנראית מעניינת צריך להוסיף לה מקורות, או לבקש הסבר בדף השיחה. אם הערה היא כללית, את המקורות יכולים להוסיף תוך כדי שלב ההצבעה, ואם יש חוסר אמיתי במקורות - הערך לא יעבור בהצבעה.
חשוב שתהיה דינמיות ברשימת ההמתנה ובהוספה למומלצים וכל הזמן יהיו כמה דיונים פעילים כך שיהיו יותר סיכויים שמשתמש שנכנס להוספה למומלצים יימצא ערך בתחום שמעניין אותו.
בברכה, ערן - שיחה 21:45, 4 במרץ 2008 (IST)
- תודה רבה ערן, אני לא בטוח בהמשך דרכי כאחראי מומלצים, אבל בכל מקרה אזכור את דבריך.
פנייה
עריכהשלום דניאל. כחובבת בניתי את האתר שלי ואני נתקלת בבעייה למחיקה עקב סבות שלהלן: ערך... צריך
- לא הבנתי את בעייתך, תוכלי לפרט יותר. דניאל ב. 03:29, 5 במרץ 2008 (IST)
צריך על פי בקשת אלדד ערך שונה : an encyclopedic page Therese Dvir - שיחה 03:35, 5 במרץ 2008 (IST)
- את רוצה עזרה בכתיבה, או שאת רוצה שאחזיר את הערך שנמחק ואתן לך לעבוד עליו? דניאל ב. 03:38, 5 במרץ 2008 (IST)
צריך לשנות ערך דניאל. צריך an encyclopedic entry Therese Dvir - שיחה 03:42, 5 במרץ 2008 (IST)
האם אתה יכול לראות את הדף שלי ולשנות בו את מה שלא נכון? Therese Dvir - שיחה 03:43, 5 במרץ 2008 (IST)
- אוקיי, אז הדבר הראשון שצריך הוא מקורות, בעיקר כשאדם כותב על עצמו. את צריכה לספק הפניות למקורות כתובים או מקורות ברשת שתומכים במה שאת כותבת. סתם לדוגמה, תוכחי שכתבת ספר על איתן דביר. דניאל ב. 03:47, 5 במרץ 2008 (IST)
דניאל הספר קיים אצלי ואפשר לצלם את הדף שבו כתוב שאני הסופרת... זה מגוחך. האם יש צורה אחרת להוכיח? Therese Dvir - שיחה 03:55, 5 במרץ 2008 (IST)
- הספר היה רק דוגמה, כדי להראות לך את המגמה הכללית. מספיק לנו איזכור אחד במקום אמין אחר באינטרנט, גם עם זה בשפה אחרת. דניאל ב. 03:58, 5 במרץ 2008 (IST)
OKת אפשר לרשום את כתובת של אחד ה PUBLISHERS שלי אגב גם זה ציינתי באתר שלי. אנה ממך ראה את הדף שלי ועשה בו את הנדרש. אודה לך. אם הנך צריך את הPASSWORD אמסור לך. Therese Dvir - שיחה 04:05, 5 במרץ 2008 (IST)דניאל לך לאתר שלי בבקשה: http://www.therese-dvir.com Therese Dvir - שיחה 04:06, 5 במרץ 2008 (IST)
- אראה מה אוכל לעשות. דניאל ב. 04:10, 5 במרץ 2008 (IST)
תודה רבה. הוכחה מצויינת היא שהספר נמצא Hevrew Union college- Institute of Jewish Religion New York.Author Dvir, Therese. Title The hand of divine justice / Publication Miama, FL : Barnhardt & Ashe Pub., 2007. Description 175 p. ; 23 cm.
Items 1 - 1 / 1
1 Select to add record to My List Call Number PR 9199.4 D8.85 H3.6 2007 Therese Dvir - שיחה 04:06, 5 במרץ 2008 (IST)
- בסדר, זה עלול לקחת קצת זמן, אני מנסה לבדוק כמה דברים ולגייס עזרה ולהתחיל מחר. דניאל ב. 04:18, 5 במרץ 2008 (IST)
מודה לך מאוד. לילה טוב או בוקר טוב. להתראות. טרז.Therese Dvir - שיחה 04:06, 5 במרץ 2008 (IST)
- לילה טוב. דניאל ב. 04:21, 5 במרץ 2008 (IST)
קישורים חיצוניים
עריכההי דניאליש לי הרבה חומר מאוד מעניין ומקורי על וודו, אני כתבתי וממשיך לכתוב.דוגמה אפשר לראות בערך וודו- מסורת הוודו.יש איזו שהי דרך, ישירה או עקיפה, לקשר בין הכתבות לאתר שאני מנהל בנושא?אתר מאוד אינפורמטיבי אבל עדיין מסחרי.תודה.עידו.עידו אסף - שיחה 10:41, 5 במרץ 2008 (IST)
- עניתי לפנייתך במייל. דניאל ב. 22:08, 6 במרץ 2008 (IST)
ברמינגהאם
עריכהשלום דני, כתבתי לבקשתך את תקציר הערך. ברצוני להוסיף בקשה מיוחדת: מכיוון שאני שומר תורה ומצוות, השתדל נא לא לשבץ את הערך בימים שישי ושבת, אלא באמצע השבוע, כדי שאני וקרובי נוכל להנות ממנו בעמוד הראשי. בתודה ובתקווה להענות - ברי"א • שיחה • מבן הטבע לאב הידע • כ"ח באדר א' ה'תשס"ח • 14:18, 5 במרץ 2008 (IST)
- תודה. אין בעיה, הערך יעלה בראשון. דניאל ב. 22:08, 6 במרץ 2008 (IST)
טרז דביר
עריכהשלום דניאל,לא שמעתי ממך. האם הצלחת לגייס עזרה? אמור לי אם אתה זקוק ל PASSWORD שלי כדי לבצע את התיקונים הנדרשים. בברכה.Therese Dvir - שיחה 23:13, 5 במרץ 2008 (IST)
- אני מצטער, אבל אירוע פתאומי צמצם משמעותית את זמני החופשי. אני לא חושב שאוכל להגיע לזה בזמן הקרוב, את יכולה לנסות משתמשים אחרים המופיעים פה. דניאל ב. 22:08, 6 במרץ 2008 (IST)
הערך הועבר להצבעה למומלצים, אך עדיין נשאר ברשימת ההמתנה. לטיפולך. בברכה, Leia - שיחה 23:27, 6 במרץ 2008 (IST)
- תודה, לא שמתי לב. בעקרון, במקרה כזה לא היה אכפת לי שתמחקי את הפסקה בעצמך. דניאל ב. 00:25, 7 במרץ 2008 (IST)
- לא ידעתי אם למחוק לגמרי או להעביר את זה לאנשהו. Leia - שיחה 15:38, 7 במרץ 2008 (IST)
שלום
עריכההיי דניאל,
נעים מאד "לפגש" אותך. אני גרתי בברוקליין עד קיץ 2006, שאז סיימתי תיכון. אז באתי לארץ, למדתי שנה בישיבת ארץ הצבי ואז עשיתי עלייה בקיץ שעבר. אני כעת לומד במכינת הטכניון לעולים חדשים.
הסתכלתי קצת על הדף משתמש שלך - אתה בן 15 וגם מפעיל מערכת?! כל הכבוד.
זה בטח שאלה שטותי, אבל למה אתה גר בבלמונט? ההורים שלך עובדים בבוסטון? כמה זמן אתה כבר בארה"ב?
מקווה שנהיה בקשר. גם מצתאר על כל השגיאות כתיב. Reuvenk - שיחה 01:02, 7 במרץ 2008 (IST)
- אני מכיר כמה אנשים מברוקליין. אני גר בבלמונט כי זה קרוב לקבוצת השחייה הטובה ביותר באזור, בה אני מתאמן ויש תחבורה נוחה למקום העבודה של אבי. אבא שלי בשנת שבתון באחת האוניברסיטאות באזור. הפעם אני בארה"ב שנה ואני אמור לחזור לארץ, אבל כבר גרתי בבוסטון חמש שנים לפני הרבה זמן. הייתי שמח לדבר איתך עוד, יש לך מסנג'ר? דניאל ב. 02:22, 7 במרץ 2008 (IST)
תבנית השתלשלות ההלכה
עריכהשלום דניאל. רציתי להפנות את תשומת ליבך לרעיון שלי בהצבעה על תבנית זו. אני מציע להשאיר בתבניות הניווט - (כגון 'השתלשלות ההלכה') את סרגל הזמנים הישן שייתרונו בפשטותו. יחד עם זאת, כדאי בכל אחד מן הערכים להכניס (בסופו) את הסרגל החדש. בברכה ---יוני--- - שיחה 04:46, 9 במרץ 2008 (IST)
- אסתכל שם. דניאל ב. 04:48, 9 במרץ 2008 (IST)
- גם על ההצעה שלי... חגי אדלר • שיחה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • ב' באדר ב' ה'תשס"ח • 04:52, 9 במרץ 2008 (IST)
מיזם תריג
עריכהאשמח אם תעבור על ארגז החול משתמש:יצחק בן אליעזר/ארגז חול ללימוד תורה העוסק במצוות תלמוד תורה. אני צריך חוות דעת על דברים שאינם ברורים שם וכן האם ארוי כבר להחליף את הערך תלמוד תורה (מצווה)עד מתי?- יצחק • שיחה •משנכנס אדר מרבין בשמחה• כ"ב באדר א' ה'תשס"ח •
- בשמחה. רק אנא ממך, הסר את הקישור הפוליטי מחתימתך. דניאל ב. 16:01, 9 במרץ 2008 (IST)
- הסרתי יצחק • שיחה • חג פורים• בואו למיזם תרי"ג •כ"ב באדר א' ה'תשס"ח •
מיליון -מליארד -טריליון
עריכההדיון עבר למזנון. נראה לי שאפשר ללכת להצבעה.
מיליון -מליארד -טריליוןאו: מיליון -מיליארד - ביליון
איתן • שיחה 19:32, 9 במרץ 2008 (IST)
צריך עוד הצבעה: ניתן להשתמש במינוח ביליוןאו : לא ניתן להשתמשאיתן • שיחה 19:34, 9 במרץ 2008 (IST)
- נחכה לראות מה יהיה במזנון. דניאל ב. 19:36, 9 במרץ 2008 (IST)
עזרה
עריכהדרוש לי חונך סנילי
זה טוב טבעת נישואין? - עריכה שעשיתי--סנילי - שיחה 10:16, 11 במרץ 2008 (IST)
- העריכה שעשית שם טובה, Eranb דאג להתאים אותה יותר לוויקי. דניאל ב. 16:34, 11 במרץ 2008 (IST)
הועבר לשיחה:אבולוציה#מדף השיחה של דניאל ב. דניאל ב. 04:48, 15 במרץ 2008 (IST)