ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:פרשת מותו של עמאר אסעד

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<:פרשת מותו של עמאר אסעד

  • תאריך תחילת ההצבעה: 14:57, 15 בפברואר 2022 (IST)
  • תאריך סיום ההצבעה: 14:56, 22 בפברואר 2022 (IST)

דיון עריכה

דיונים קודמים על הערך עריכה

דיון נוכחי עריכה

אירוע נקודתי ללא השפעה רבה. בדף השיחה היה רוב בעד המחיקה. גופיקו (שיחה) 14:57, 15 בפברואר 2022 (IST)

דף השיחה אינו הצבעה אלא מקום לנמק למה יש להשאיר את הערך. כ-12 עורכים תמכו בהשארת הערך ונימקו את החלטתם באריכות ובהתאם לכך הוסרה התבנית. לא ברור לי למה גופיקו הציב תבנית הצבעה. Danny Gershoni - שיחה 15:41, 15 בפברואר 2022 (IST)
כי כנראה שהוא לא השתכנע... Eladti - שיחה 15:44, 15 בפברואר 2022 (IST)
צריך להתנתק מהרגשות שהאירוע מעורר בנו. הבחינה חייבת להיות אובייקטיבית. אני מתייחס במיוחד להערתו של דני גרשוני. לא חשוב אם האירוע אכזרי או לא. חשוב אם יש לו חשיבות אנצ'. המוות המצער של מר אסעד לא גרם להשלכות יוצאות דופן. החיילים לא נשפטו בבית דין צבאי לעונשי מאסר ממושכים כתוצאה מהמקרה. לא התרחש אירוע מדיני בעל חשיבות. הבחינה חייבת להיות נייטרלית. אם יקרה אחד מהדברים האלה אפשר לשקול בהמשך את שחזור הערך. מבחינה זו דומה המצב לערך אודות החייל בראל שמואלי. גם שם היו טענות לא ענייניות על קשר רגשי עם המקרה, הדאגה לחייל וכיוצא באלה שיקולים שאינם אנציקלופדיים. ויקיפדיה היא לא אתר הנצחה. חשוב מאוד להקפיד על זה כדי לא להפלות בין דם לדם. גילגמש שיחה 18:19, 15 בפברואר 2022 (IST)
בשני המקרים אין קשר להנצחה. גם במקרה של בראל שמואלי התומכים בהשארת הערך לא דיברו על הנצחה אלא התייחסו בעיקר להד שגרם האירוע ולהשפעה שלו על צה"ל ועל הוראות הפתיחה באש. כנ"ל בערך זה שמקדיש 20 מילים לביוגרפיה של עמאר אסעד והשאר עוסק באירוע, בהד שגרם ובהשפעה. ההבדל בעיני הוא שבראל שמואלי נהרג כחייל בפעילות קרבית ועמאר אסעד היה אזרח זקן ולא מעורב. Danny Gershoni - שיחה 19:24, 15 בפברואר 2022 (IST)
נכון אך אני דיברתי. התפקיד של ויקיפדיה הוא לא להנציח אף אחד. לא חשוב אם מדובר באזרח זקן או באזרח לא זקן. מותו מצער, אך התיאור של הדבר איננו אנציקלופדי ואין מקום לתוכן הזה באנצ' שלנו. גילגמש שיחה 19:28, 15 בפברואר 2022 (IST)
האם לדעתך, גילגמש, יש להסיר גם את הערך על פרשת מותו של אהוביה סנדק? AviStav - שיחה 20:46, 15 בפברואר 2022 (IST)
כן. גילגמש שיחה 20:47, 15 בפברואר 2022 (IST)
קשה להשוות בנתיים בין מותו של אהוביה סנדק שגורר מחאות בלתי פוסקות (חלקן אלימות) במשך למעלה משנה (זה העיקר), והיו שותפים בו שופט שבחן את המקרה, הפרקליטות, היועמ"ש ועוד.
אם מותו של עמאר ז"ל יעורר הדים ארוכי טווח כמו אהוביה - אני חושב שיהיה צורך לשחזר. בנתיים עברנו חודש מהמקרה כמעט והאירוע נשכח לחלוטין.
גילגמש הסביר יפה מאוד למה אין חשיבות אנצילופדית. לא הודחו מג"דים, לא נשלחו חיילים לכלא לשנים (או אפילו בכלל למיטב ידיעתי), יחסי ארה"ב-ישראל עם כל הכבוד לא הושפעו מהעניין, דרושים מקורות מאוד איכותיים בשביל להוכיח השפעה על יחסים בינלאומיים שכאלה, כותרות של עיתונאיים הן ממש לא מקור להשפעה שכזאת.
הרף הנדרש לערך הורם גבוה מאוד במחיקה של הערך של החייל בראל שמואלי ז"ל, ואסור להפלות בין דם לדם על רקע השקפות פוליטיות או רגשות. מגבל - שיחה 08:06, 16 בפברואר 2022 (IST)
ההבדל המהותי הוא שבראל חייל ולגבי חיילים יש לנו כללים מאד חד משמעיים, וכאן מדובר באזרח ולכן ההשוואה יכולה להיות רק לערכים על מות אזרחים, כפי שציינתי: אריק קרפ, שלהבת פס, ובמיוחד אהוביה סנדק. לגבי אזרחים, למידת ההד הציבורי יש משמעות. AviStav - שיחה 16:29, 16 בפברואר 2022 (IST)
ויקיפדיה אינה אתר הנצחה הוא 'כלל' שחל גם לגבי אזרחים, לא רק לגבי חיילים.
כל האזרחים שהזכרת נרצחו בזדון, מלבד אהוביה שכבר נימקתי באריכות למה זה שונה. מגבל - שיחה 17:11, 16 בפברואר 2022 (IST)
לא חשוב אם יש כללים מפורשים או לא. טרגדיה אישית קשה ככל שתהיה היא לא אירוע בעל משמעות אנציקלופדית. גילגמש שיחה 09:16, 17 בפברואר 2022 (IST)
אבל כשאוספים טרגדיה ועוד טרגדיה ועוד טרגדיה, מקבלים את פני הכיבוש. דוד שי - שיחה 20:18, 21 בפברואר 2022 (IST)
מתלבט, ואסביר:
מתוך הסתכלות על המצב בשיטה דומה לכל אירוע שהתרחש בעבר (מכל סוג שאין לו עקרונות וקווים מנחים מפורשים), באופן שמבקש לראות האם היו להם השלכות מעבר לתוצאות המיידיות:
  • מצד המחיקה – לא הייתה השפעה פלילית, נהלים לא השתנו, הגדוד לא הושפע, לא היו מחאות, לא נפתח הליך משפטי מכל סוג, לא התרחשה שום פעולה תקדימית או חריגה שמהוות "השלכות לא מיידיות".
  • מצד ההשארה – יש התייחסות מתמשכת של בעלי תפקידים רשמיים בישראל, בעיקר לפן המוסרי. ייתכן שגם ללא פעולה, ההתייחסויות האלו לפן המוסרי של האירוע לכשעצמן נכנסות תחת ההגדרה "השלכות לא מיידיות".
מקף תייגו אותי! :) 21:21, 16 בפברואר 2022 (IST)
צריך לזכור, מקף, את ההבדל בין ערכים על חיילים לאזרחים. לגבי חיילים נקבעו אמות מידה מוגדרות היטב כי אחרת אין לזה סוף, לצערנו, משפחת השכול גדולה ולכולנו חברים יקרים בה.
לגבי אזרחים, משני הצדדים וגם בלי קשר לסכסוך, אמות המידה הן בפועל אחרות: בעיקר ההד הציבורי, או מעשה שנתפש כחציית גבול שהיה, או פשוט מעשה נורא (כמובן שכל הרג הוא נורא, אבל בכל זאת יש כאלו שמזעזעים יותר את הציבור).
אני חושב שהתגובות הציבוריות היו חריגות, כולל ראשי מערכת הביטחון ועכשיו אפילו הנשיא, וגם כאדם אני חושב שזה מעשה נורא וחריג, ולכן הוא ראוי לערך.
ויש גם עניין של איפה ואיפה: מקרי הרג של יהודים זכו לערכים גם אם לא היתה להם שום תוצאה מעשית כביכול. אז לא סביר שלא ננקוט באותן אמות מידה, אחרת זה גובל בגזענות. זו דעתי לפחות. AviStav - שיחה 22:10, 16 בפברואר 2022 (IST)
אין הבדל מהותי ביניהם. אם מר אסעד היה חייל זה היה משנה משהו? גילגמש שיחה 09:16, 17 בפברואר 2022 (IST)
כן. כי לגבי חיילים יש לנו קריטריונים קשיחים, ולגבי אזרחים, מכל סוג, אין לנו, ככל שאני מבין. אם יש, אנא האר את עיני. AviStav - שיחה 17:31, 17 בפברואר 2022 (IST)
@AviStav, אני בכלל לא דיברתי על האם הוא אזרח או חייל, ואפילו לא מהן נסיבות האירוע או איך הוא התרחש. ניסיתי, ואני מנסה עדיין, לשפוט חשיבות אנציקלופדית של אירועים שאין להם קווים מנחים בוויקיפדיה לפי התוצאות הלא־מיידיות שלהם (השתדלתי לחשוב בצורה הזו גם בנוגע לתאונות דרכים, למשל). —מקף תייגו אותי! :) 14:34, 17 בפברואר 2022 (IST)
הבנתי. אומר רק שלעיתים התוצאות המיידיות הן חריגות וניתן להבחין בכך. אני חושב שתמיד תישאר הבעייה שאתה מצביע עליה, אין לי פתרון מלבד הקומון סנס של כל אחת מאיתנו. AviStav - שיחה 17:29, 17 בפברואר 2022 (IST)

הצבעה עריכה

על פי מדיניות המחיקה רק משתמשים רשומים בעלי ותק של 30 ימים ו־100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) הם בעלי זכות הצבעה. כמו כן, ההצבעה אסורה על עורך בתשלום. למחיקת ערך נדרש רוב מיוחס של 55% ומעלה. נא לא לנהל דיונים בגוף ההצבעה.

למחוק עריכה

  1. גופיקו (שיחה) 14:57, 15 בפברואר 2022 (IST)
  2. ויקיפדיה היא לא אתר הנצחה. גילגמש שיחה 15:06, 15 בפברואר 2022 (IST)
    הדבר היחיד שהערך הזה מנציח זה את ההתנהגות הלא אנושית של חיילי הכוח. Danny Gershoni - שיחה 15:49, 15 בפברואר 2022 (IST)
    אני לא רואה בניסוח המאוד טכני שכתב גרשוני על האירוע דף "הנצחה". ממש רחוק. הוא עוסק בעובדות ומסביר מדוע מדובר באירוע חריג לא בקיומו אלא בהשלכות שלו ולכן ראוי לערך.. Ommnia - שיחה 12:41, 16 בפברואר 2022 (IST)
  3. דג קטן - שיחה 18:04, 15 בפברואר 2022 (IST)
  4. ריהטא - שיחה 18:48, 15 בפברואר 2022 (IST)
  5. ויקיפדיה היא לא אתר הנצחה. Eladkarmel - שיחה 19:18, 15 בפברואר 2022 (IST)
  6. אם היה נכתב עם יותר פרספקטיבה ניתן היה לבחון את החשיבות. ערך שנכתב על אירוע עכשווי קשה לבחון, ולכן תמיד צריך למחוק. בן עדריאלשיחה • ט"ו באדר א' ה'תשפ"ב 21:02, 15 בפברואר 2022 (IST)
  7. Yyy774 - שיחה 21:39, 15 בפברואר 2022 (IST)
  8. מדובר במקרה חמור ומצער. בצבא אף העבירו לנו שיעורים על החשיבות בשימוש ראוי ומידתי בכוח בעקבות הפרשה. אבל כרגע לא ניתן לאמוד אותה מבחינה אנציקלופדית, לכן אצביע בעד המחיקה, חרף הסתייגויותיי. ניבשיחהמכחילים את הקונגרס 21:42, 15 בפברואר 2022 (IST)
  9. כפי שנימקתי בדף השיחה, אין היגיון שהערך על רציחתו המכוונת של בראל שמואלי, שהכתה גלים בתודעה הציבורית בישראל זמן רב אחר האירוע - יימחק, ואילו הערך הזה שעוסק בגרימת מוות ברשלנות - עם כל הצער שבדבר - יישאר. יאיר דבשיחה • ט"ו באדר א' ה'תשפ"ב • 23:40, 15 בפברואר 2022 (IST)
    ההשוואה מגוחכת, וכבר נטען אינספור פעמים בדף השיחה שלא מדובר באותם הדברים. אקסינו - שיחה 23:44, 15 בפברואר 2022 (IST)
    זכותך לחשוב כך. העובדה שהטענה נטענה אינספור פעמים לא הופכת אותה לנכונה. יאיר דבשיחה • ט"ו באדר א' ה'תשפ"ב • 23:47, 15 בפברואר 2022 (IST)
    ובכל זאת, אתם מתעקשים ש-2 המקרים קשורים. אקסינו - שיחה 08:51, 16 בפברואר 2022 (IST)
    קצת מוזר שצריך להסביר את ההבדל בין חייל שנהרג בפעולה מבצעית לבין אזרח שנהרג בדרך חזרה מהעבודה. איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 09:54, 20 בפברואר 2022 (IST)
    גם מוזר שצריך להסביר את ההבדל בין אדם שנרצח במתכוון ומתוך מה שנתפס בעיני רבים בישראל כמחדל בכל הנוגע להוראות פתיחה באש, לאדם שמת בשל התרשלות, ובמסגרת מעצר בשל סירוב להיענות להוראות, עם כל הצער שבדבר. יאיר דבשיחה • כ' באדר א' ה'תשפ"ב • 09:33, 21 בפברואר 2022 (IST)
  10. חיים 7שיחה00:12, 16 בפברואר 2022 (IST)
  11. מסכים עם יאיר דב ● קער א וועלטשיחה • ט"ו באדר א' ה'תשפ"ב • 01:03, 16 בפברואר 2022 (IST)
  12. Ldorfmanשיחה 01:05, 16 בפברואר 2022 (IST)
  13. מהסיבות שכתבתי לעיל מגבל - שיחה 08:25, 16 בפברואר 2022 (IST)
  14. Yehud830 - שיחה 08:50, 16 בפברואר 2022 (IST)
  15. מותו של אדם הוא מצער. מוות בנסיבות כאלה יכול גם להכעיס. בשורה התחתונה מדובר באירוע מינורי שלא מצדיק חשיבות אנציקלופדית. Eladti - שיחה 08:56, 16 בפברואר 2022 (IST)
  16. חמויישֶה - שיחה 10:13, 16 בפברואר 2022 (IST)
  17. ילד מסכן וחכםשיחה • ט"ו באדר א' ה'תשפ"ב • 12:31, 16 בפברואר 2022 (IST)
  18. אירוע מינורי. לא יזכרו אותו עוד חודשיים. בברכה, גיברס - שיחה 13:23, 16 בפברואר 2022 (IST)
  19. וראו גם ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:נפילת בראל שמואלי עמית - שיחה 18:39, 16 בפברואר 2022 (IST)
  20. אירוע שולי וזניח. בכל אופן לא יותר ממותו של בראל שמואלי אותו הקהילה החליטה למחוק בהצבעה לא מכבר לַבְלוּב📜אם הגבת לדבריי, נא תייג אותי 19:11, 16 בפברואר 2022 (IST)
    אין כל הצדקה לחבר בין שני המקרים האלה. בראל שמואלי נפל כלוחם בקרב עם אויבים מעבר לגדר. עמאר אסעד היה אזרח לא-מעורב, שנעצר ללא סיבה ממשית והופקר בתנאים קשים ללא שמץ התחשבות בגילו ובמצבו הבריאותי. יש להתייחס לערך המדובר בפני עצמו בלבד.שלומית קדם - שיחה 20:53, 16 בפברואר 2022 (IST)
    זה מסביר אולי למה הוא מסכן, לא למה הוא חשוב ● קער א וועלטשיחה • ט"ז באדר א' ה'תשפ"ב • 06:49, 17 בפברואר 2022 (IST)
  21. התו החמישיהבה נשוחחדיווח על טעויות 21:02, 16 בפברואר 2022 (IST)
  22. אבגד - שיחה 23:30, 16 בפברואר 2022 (IST)
  23. דוד55 - שיחה 07:48, 17 בפברואר 2022 (IST)
  24. 0989hשיחה • י"ז באדר א' ה'תשפ"ב • 20:57, 17 בפברואר 2022 (IST)
  25. חשוב לזכור שאנו מצביעים על רף אחיד מבחינת מדינות/זמנים, כלומר, השארת פרשיה על מותו המצער בנסיבות ביטחוניות של אזרח בישראל 2022, סולל את הדרך למיליוני ערכים על אזרחים שמתו בנסיבות בטחוניות מצערות בסוריה, תימן, ניגריה, מקסיקו ועוד ועוד. או על תקרית מתועדת של מישהו שמת בישראל בנסיבות בטחוניות מצערות לפני 60 שנה או 100 שנה או 400 שנה. אין לזה סוף וזה גם לא ישרת את קוראי העתיד. מישהו שייכנס לוויקיפדיה עוד 20 או 30 שנה יתקשה למצוא תועלת בערכים מהסוג הזה, לדעתי. דני גרשוני כתב למעלה שהערך בה להנציח את מעשי הגדוד. ובכן, בדיוק, ראוי להתייחס לזה בזום אאוט, בנושאים הרחבים יותר, בערך על הגדוד עצמו, בערך על התקופה הזו על הסכסוך, על המחסום וכדומה. החשיבות שיש למידע הזה היא כזו שמי שייכנס לערכים היותר "פופולרים" עוד שנה, עוד 5 שנים, עוד 20 שנה, יוכל להסתכל בפרופורציה הנכונה גם על האירוע הזה ועל אחרים שישנם. לקחת 5 מקרים דומים יחסית ולכתוב עליהם חמישה ערכים שונים זה פחות מועיל לקורא, לדעתי, מאשר לרכז את כל 5 האירועים בפרק אחד בערך "פופולרי" יותר. אפשר גם עם דף הפניה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 01:12, 18 בפברואר 2022 (IST)
    כמעט. השאלה היא גם כמה הדים התעוררו בגלל המוות. כלומר: אפשר באותה מידה (כן, או לא) לכתוב ערך על מוות שעורר הדים בסוריה, תימן, ניגריה או במקסיקו. Tzafrir - שיחה 22:39, 19 בפברואר 2022 (IST)
  26. לא היה זדון במותו. כל מה שיש כאן הוא שופר הגברה נוסף לתעמולת הזוועה שמפיצים נגדנו "אחינו" הפלסטינאים. אין כל הצדקה לערך על המקרה המצער. Noon - שיחה 03:47, 18 בפברואר 2022 (IST)
    וודאי שלא היה זדון! הם אזקו אותו באהבה, היכו אותו בחמלה, כיסו את עיניו בפלנלית בעדינות מופלגת ונטשו אותו זרוק על הרצפה בקור ברחמים גדולים. איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 09:09, 20 בפברואר 2022 (IST)
    לא חושב שהייתה אהבה גדולה, גם לא חמלה גדולה, וגם לא עדינות ורחמים מופלגים, אך גם לא היה זדון. בסכסוך לאומי שכזה צריך להיזהר שלא ליפול בפח תעמולת הזוועה של אחד הצדדים, ובוודאי לא לשחק לידם ולא להגביר אותה בתמימות ושלא לצורך. ויקיפדיה היא לא שופר תעמולה פלסטינאי. ערך מיותר ומזיק. Noon - שיחה 18:38, 20 בפברואר 2022 (IST)
    אין מדובר בערך מיותר ומזיק, מדובר בבושה לאומית שהצבא שלנו עשה דבר כזה. אקסינו - שיחה 18:41, 20 בפברואר 2022 (IST)
  27. Balberg - שיחה 09:04, 18 בפברואר 2022 (IST)
  28. בקש - שיחה 12:03, 18 בפברואר 2022 (IST)
  29. גמד אחד - שיחה 12:52, 18 בפברואר 2022 (IST)
  30. Shannen - שיחה 17:13, 18 בפברואר 2022 (IST)
  31. עמירם פאל - שיחה 23:54, 18 בפברואר 2022 (IST)
  32. Arofir - שיחה 21:39, 19 בפברואר 2022 (IST)
  33. - Crocodile2020 ‏• שיחה 23:13, 19 בפברואר 2022 (IST)
  34. ערך מיותר והתפלגות הקולות בהצבעה בין בעלי דעות ימין לשמאל כאן מדהימה. אף אחד לא מצביע כאן במה שהוא מאמין אלא במה שהמחנה שלו הצביע. ויקיפדיה במיטבה. בורה בורה - שיחה 00:40, 20 בפברואר 2022 (IST)
    לא חושב שזה נכון לגבי רבים פה. אקסינו - שיחה 18:08, 20 בפברואר 2022 (IST)
  35. ויקיפדיה אינה עיתון והיא צריכה להגמל מערכים אקטואליים. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:13, 20 בפברואר 2022 (IST)
  36. HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 12:00, 20 בפברואר 2022 (IST)
  37. טבעת-זרם - שיחה 17:51, 20 בפברואר 2022 (IST)
  38. מסכים עם דבר לבלוב וקער א וועלט. בנבה - שיחה - 🔧גם תחזוקה זה דבר חשוב!👷‍♂️ 18:07, 20 בפברואר 2022 (IST)
  39. התייחסויותיהם המשמעותיות של ראשי המדינה והצבא, במיוחד נשיא המדינה והרמטכ"ל – למרות הכל, אינן השלכות או תוצאות לא־מיידיות. מצביע למחיקה, לאחר התלבטות. כיוון שזה לא רחוק עד כדי כך מהרף – שינוי נסיבות מבחינתי, יוכל להיות אפילו המשך סיקור תקשורתי/מחאה/הליך פלילי או משפטי/שינוי פעילות הגדוד או הצבא. —מקף תייגו אותי! :) 00:08, 21 בפברואר 2022 (IST)
  40. סנסן ליאיר - שיחה 11:49, 21 בפברואר 2022 (IST)
  41. --Assayas - שיחה 16:18, 21 בפברואר 2022 (IST)
  42. מסכים מהסיבות שכתבו כאן קודם. סתם ערך שישמש קרקע פורייה להשחתות ולמלחמות. Yair BN - שיחה 16:40, 21 בפברואר 2022 (IST)
  43. רנטגן - שיחה 16:46, 21 בפברואר 2022 (IST)
  44. Fabiorahamim - שיחה 18:11, 21 בפברואר 2022 (IST)
  45. בן דרוסאישיחה • כ"א באדר א' ה'תשפ"ב • 08:38, 22 בפברואר 2022 (IST)
  46. --מאגמה - שיחה 11:03, 22 בפברואר 2022 (IST)
  47. טינטין הבלש - שיחה 11:18, 22 בפברואר 2022 (IST)למחוק- לא מצדיק ערך בפני עצמו
  48. הא בהא טליה - שיחה 12:14, 22 בפברואר 2022 (IST)
  49. YHN3547 - שיחה 12:17, 22 בפברואר 2022 (IST)
  50. מהסיבה הבהירה של "גילגמש". ידך-הגדושה - שיחה 12:18, 22 בפברואר 2022 (IST)
  51. אפי ב. 13:14, 22 בפברואר 2022 (IST)
  52. אירוע חדשותי. לא עובר את הסף לערך לדעתי. Yanivshn - שיחה 13:52, 22 בפברואר 2022 (IST)
  53. שמיה רבהשיחה • כ"א באדר א' ה'תשפ"ב • 14:16, 22 בפברואר 2022 (IST)
  54. הפרשה לא עמדה במבחן הזמן. TheStriker - שיחה 14:29, 22 בפברואר 2022 (IST)
  55. במחשבה שניה--היידן 14:36, 22 בפברואר 2022 (IST)
  56. נריה - 💬 - 14:52, 22 בפברואר 2022 (IST)
  57. מיותר בהחלט. יושב אוהלשיחה • כ"א באדר א' ה'תשפ"ב 14:53, 22 בפברואר 2022 (IST)
  58. צור החלמיש - שיחה 14:56, 22 בפברואר 2022 (IST)

להשאיר עריכה

  1. אירוע חמור שגרר התייחסויות של הרמטכ"ל, שרים וח"כים ותגובות בעולם. Danny Gershoni - שיחה 15:46, 15 בפברואר 2022 (IST)
  2. גבולי מבחינת הרעש התקשורתי שיצר (לאורך זמן לפחות), אבל עדיין עובר. --Midrashah - שיחה 18:45, 15 בפברואר 2022 (IST)
  3. לגבי מקרי מוות אזרחיים, למיטב הבנתי הללו נשפטים לפי ההד הציבורי שהיה להם, כל מקרה לגופו. למקרה זה יש הד ציבורי רחב, וברור שהוא רק יתעצם עקב הדרישה האמריקאית לחקור אותו וגם בשל הזעזוע המוסרי הנרחב בציבור, כולל ראשי מערכת הביטחון. קחו למשל את פרשת הריגת אריק קרפ בידי חבורת צעירים ערבים, שזכתה לערך בשל ההד הציבורי. גם שם היה אגב דיון חשיבות אבל הוסר עצמאית בידי המניח. להשאיר ערך כמו זה על אריק קרפ או רצח שלהבת פס ולפסול את הערך הנוכחי נראה לי לא ראוי ולא משקף גישה ויקיפדית מאוזנת, שלא להתבטא באופן חריף יותר. אני מניח אגב שיש עוד מקרי הריגת או רצח אזרחים שזכו לערכים בשל ההד הציבורי הנרחב. והטיעון שכל שני וחמישי נהרגים פלסטינים בשטחים (של כותב אלמוני בדיון שהיה) הוא מזעזע כשלעצמו, ומחזק את החשיבות בערך הזה, לא מחליש אותה. וכל זה עוד לפני שדיברנו על הערך פרשת מותו של אהוביה סנדק. AviStav - שיחה 21:07, 15 בפברואר 2022 (IST)
  4. בן ג. (שיחה) תרומת כוח-חישוב 21:00, 15 בפברואר 2022 (IST)
  5. כובש המלפפוניםשיחה 23:23, 15 בפברואר 2022 (IST)
  6. אקסינו - שיחה 23:43, 15 בפברואר 2022 (IST)
  7. אלדדשיחה 00:00, 16 בפברואר 2022 (IST)
  8. Amit91803 - שיחה 00:05, 16 בפברואר 2022 (IST)
  9. השתכנעתי מטיעוני קודמיי שהפרשה ראויה לערך בשל ההד ציבורי הרחב בעקבותיה, שצפוי להתעצם עקב הדרישה האמריקאית לחקור אותה, ובשל הזעזוע המוסרי הנרחב בציבור, בקרב ראשי מערכת הביטחון, פוליטיקאים ונשיא המדינה Sofiblum - שיחהSofiblum - שיחה 00:30, 16 בפברואר 2022 (IST)
  10. נימוקיו של משתמש:Danny Gershoni בדיון המקדים בדף השיחה, שכנעו אותי. וגם שמעתי את האפטר-שוק של הארץ המזדעזת ת"ק פרסה על ת"ק פרסה. מי-נהר - שיחה 00:32, 16 בפברואר 2022 (IST)
  11. התייחסותו של נשיא המדינה מטה את הכף עוד מטה, וגם לפני כן הכף הייתה כבדה דיה. GHA - שיחה 00:34, 16 בפברואר 2022 (IST)
  12. אירוע שכבר לא מעט זמן אחרי התרחשותו מעורר אמוציות מאוד חזקות. רק היום ראינו איך איזכורו על ידי הנשיא יצחק הרצוג בכנס לזכר הרב צבי יהודה קוק גרם לסערה באולם. גם המספר יוצא הדופן של הבעות ההתנגדות בדיון החשיבות מראה על כך. emanשיחה
  13. אני מסכים עם Eladti שמדובר באירוע מינורי, אך נציגי ארצות הברית לא מסכימים וכשמדובר במחלוקת בינינו ובין ארצות הברית, האירוע כבר לא מינורי. בנוסף על כך יש לי תמיהה לגבי כמה מהמצביעים בעד המחיקה, שראיתי אותם מצביעים נגד המחיקה בערכים מאוד דומים חוץ מהבדל אחד, הקורבן היה יהודי. האם אינם מכירים את הציווי היהודי "לֹא יִהְיֶה לְךָ בְּבֵיתְךָ אֵיפָה וְאֵיפָה גְּדוֹלָה וּקְטַנָּה"? תמהני... בברכה. ליש - שיחה 10:30, 16 בפברואר 2022 (IST)
    ליש האם תוכל להסביר מה ההשלכות המעשיות של אותה מחלוקת עם ארצות הברית. כי לפי הערך זה הסתיים באמירה רפה ש"מצפים למצות את הדין" ותו לא... Eladti - שיחה 10:35, 16 בפברואר 2022 (IST)
    אנחנו שואלים את אותה שאלה על החייל בראל שמואלי ז"ל... וכשנציגי ארצות הברית יחליטו להכריז על משבר ביחסים ושיחות נזיפה לשגרירים - אתמוך בשחזור הערך.מגבל - שיחה 10:36, 16 בפברואר 2022 (IST)
  14. מסכימה עם אריה, רק שגם מבחינה ישראלית זה לא אירוע מינורי. ויקיפדיה העברית איננה שלוחה של ההסברה הישראלית, היא אנציקלופדיה בינלאומית, והערך העברי על האירוע צריך להיות המקיף ביותר והמדויק ביותר מכל הויקיפדיות. ‏- La Nave Partirà12:25, 16 בפברואר 2022 (IST)
  15. מסכים עם התובנות לעיל. אירוע חריג בתשומת הלב והיציאה מהשיגרה, שאני מניח יצר תקדים. מלבד השבחים על כתיבת ערך משובח, ממוסמך ומנומק היטב. Ommnia - שיחה 12:37, 16 בפברואר 2022 (IST)
  16. Quarkynette - שיחה 13:01, 16 בפברואר 2022 (IST)
  17. השתכנעתי לגמרי מהנימוקים הרבים של כל קודמיי, במיוחד אלה של דני גרשוני בדיון המקדים. אכן, מדובר באירוע חריגTsviDeer - שיחה 13:30, 16 בפברואר 2022 (IST)
  18. שלומית קדם - שיחה 13:53, 16 בפברואר 2022 (IST) אירוע מזעזע בשל האדישות והאטימות שהפגינו חיילי נצח יהודה.שלומית קדם - שיחה 13:53, 16 בפברואר 2022 (IST)
  19. מקרים מזעזעים כאלה הם עדיין נדירים. הייתי מעדיף לשפוט את זה מנקודת מבט יותר רחוקה, אבל ההצבעה הנוכחית מחייבת לעשת זאת עכשיו. שיחת משתמש:Haparsi הפרסי 14:33, 16 בפברואר 2022 (IST)
  20. Gklein2018 - שיחה 15:00, 16 בפברואר 2022 (IST)
  21. רדיומן - שיחה 15:01, 16 בפברואר 2022 (IST)
  22. Kimibel - שיחה 18:29, 16 בפברואר 2022 (IST)
  23. BAswim - שיחה 20:50, 16 בפברואר 2022 (IST)
  24. השתכנעתי שחשוב מאוד להשאיר ערך זה Sivanta - שיחה 21:51, 16 בפברואר 2022 (IST)
  25. --א 158 - שיחה 14:20, 17 בפברואר 2022 (IST)
  26. השתכנעתי שהערך בעל ערך Ronenenor - [[שיחת משתמש:Ronenenor|שיחה]Ronenenor - שיחה 15:00, 17 בפברואר 2022 (IST)]
  27. Asaf M - שיחה 21:14, 17 בפברואר 2022 (IST)
  28. hamingjuhúsLiljurós14:09, 18 בפברואר 2022 (IST)
  29. אסף השני - שיחה 14:54, 18 בפברואר 2022 (IST)
  30. ס.ג'יבלי - שיחה - הצטרפו למיזם סין 16:38, 18 בפברואר 2022 (IST)
  31. Amikamraz - שיחה 00:01, 19 בפברואר 2022 (IST)
  32. כפי שרשמתי בדף השיחה של הערך: פלסטינים נהרגים מידי יום מאש צה"ל. רובם לא זוכים לערך. המקרה של עמאר אסעד שונה - בהדים שעורר, בשל העובדה שמדובר באדם לא מעורב בן 80, שמת בנסיבות מזעזעות, וכן באזרח אמריקאי, מה שהוביל לתקרית עם ארה"ב, ואילץ את צה"ל לנקוט בצעדים, בניגוד לנורמה במקרים רבים-רבים אחרים. לתומכים במחיקה, גלו יושרה, אין זה מקרה רגיל. בוסתן - שיחה 02:37, 19 בפברואר 2022 (IST)
  33. מסכים עם דברי משתמש:בוסתן מעליי. דני Danny-w - שיחה 09:01, 20 בפברואר 2022 (IST)
  34. פרשה מאד כאובה שהגיעה לכותרות והגיעה גם לידיעת משרד החוץ של ארצות הברית שהביע את אי שביעות רצונו ממה שקרה וגם מהטיפול של הרמטכ"ל כוכבי בכשלון של גדוד נצח יהודה. זה ערך שבהחלט יש לו מקום בוויקיפדיה העברית. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 09:21, 20 בפברואר 2022 (IST)
  35. אירוע חמור מוסרית ומקצועית, עם השלכות והדים ברמה היחידתית (הדחת המפקדים), הצבאית (התייחסות הרמטכ"ל), הלאומית (התייחסות הנשיא) והבינלאומית (התייחסות משרד החוץ האמריקאי). בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 09:58, 20 בפברואר 2022 (IST)
    רק שהכל זה "התייחסויות". לא קרה שום דבר אמיתי בעקבות האירוע. גופיקו (שיחה) 19:04, 20 בפברואר 2022 (IST)
    לא קרה עוד שום דבר כי טחנות הצדק הישראליות והאמריקאיות טוחנות לאט. מאוד לאט. האמריקאים "אלופים" בתביעות משפטיות במיליונים במקרים כאלו. תקרא על פרשת אקילה לאורו שהתרחשה ב-1985 והתביעות המשפטיות שנמשכו עד 2021. Danny Gershoni - שיחה 23:49, 20 בפברואר 2022 (IST)
    יופי, אז בו נשפוט את חשיבות המקרה בעוד שנה-שנתיים. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:11, 21 בפברואר 2022 (IST)
    התייחסתי להערה של גופיקו ש"שום דבר אמיתי לא קרה בעקבות האירוע". מי שמחכה לתגובות עם שעון עצר לא מכיר את הדינמיקה האמריקאית ואת מערכת המשפט שם. לכן יש להתייחס לאירוע עצמו ולא להגיד שלא קרה כלום אחריו. Danny Gershoni - שיחה 22:52, 21 בפברואר 2022 (IST)
  36. Laliv g - שיחה 10:15, 20 בפברואר 2022 (IST)
  37. נסיבות שלגמרי מצדיקות ערך. אדי97 - שיחה 22:59, 20 בפברואר 2022 (IST)
  38. דוד שי - שיחה 20:15, 21 בפברואר 2022 (IST)
  39. Ronavni - שיחה 21:13, 21 בפברואר 2022 (IST)
  40. קודגורו - שיחה 09:25, 22 בפברואר 2022 (IST)
  41. יורם שורק - שיחה 09:50, 22 בפברואר 2022 (IST)
  42. —‏גבי(שיחה | תרומות) 11:45, 22 בפברואר 2022 (IST)
  43. --Don Aquilino - שיחה 12:32, 22 בפברואר 2022 (IST)
  44. גבולי. חבל שנפתחה הצבעה עכשיו. מרחק הזמן יכל להביא אותנו להחלטה טובה יותר. בר 👻 שיחה 12:35, 22 בפברואר 2022 (IST)
    +1מקף תייגו אותי! :) 12:50, 22 בפברואר 2022 (IST)
  45. מכונת הקפה - שיחה 14:26, 22 בפברואר 2022 (IST)
  46. כמו בר. Kershatz - שיחה 14:53, 22 בפברואר 2022 (IST)

חסרי זכות הצבעה עריכה

אני לא עורך בוויקיפדיה, ולא אכפת לי אם ערך כלשהו נשאר או הולך. אבל אתם חייבים לראות את הדברים גם מבחינה ציבורית, אם הערך ישאר תקופה כ"כ קצרה אחרי שהערך על שמואלי נמחק, עשרות פעילי ימין ירכשו ז"ה וישבשו לכם את ויקיפדיה. 46.19.85.37 20:17, 20 בפברואר 2022 (IST)

אנחנו מתים על איומים של אנונימים. -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 21:57, 20 בפברואר 2022 (IST)
אני דווקא כן עורך בויקיפדיה, ולצערי לא הייתה לי זכות הצבעה נכון לשעת פתיחת ההצבעה. זה בסדר, איומים דומים שמענו גם לפני 8 חודשים כשניסו למחוק (באותו אופן לא ענייני) את הערך המהומות בבת ים. הוא שרד, והערך הנוכחי ישרוד. והציבור הישראלי יעשה בדק בית כיצד נוצר מצב שהעשבים השוטים מקבלים לגיטימציה. סטודנט של החיים - שיחה 08:06, 21 בפברואר 2022 (IST)
מצטרף לדבריו של סטודנט, כדאי שכולנו נתאמץ לשאול שיקולים כמה שיותר אובייקטיביים ולא להיכנע ללחצים חיצוניים. אם יש מקום להשוות למחיקה של הערך על בראל שמואלי - הרי שזה רק כדרישה לקוהרנטיות ולסטנדרט אחיד. מגבל - שיחה 16:58, 21 בפברואר 2022 (IST)
עשרות פעילי ימין ששירכשו ז"ה (100 עריכות כל אחד) פירושו אלפי עריכות ותיקונים. טיעון מעולה להשארת הערך. יורם שורק - שיחה 10:17, 22 בפברואר 2022 (IST)
אוי נו. זה לא הפעם הראשונה וכנראה גם לא הפעם האחרונה שייאמר דבר כזה. כל אחד כותב את הדעה העניינית שלו, וכבר הבהרתי בדף השיחה של הערך: אין קשר בין 2 המקרים האלו. PRIDE! - שיחה 11:20, 22 בפברואר 2022 (IST)

למחוק עריכה

  1. ויקי4800 - שיחה 09:06, 17 בפברואר 2022 (IST)
  2. מסכים עם דעתם של גילגמש ואיש השום. בברכה, אודי - שיחה 23:04, 20 בפברואר 2022 (IST)
  3. מסתבר שביום פתיחת ההצבעה לא הייתה לי זכות הצבעה. בגדול אני מסכים עם איש השום. H. sapiens - שיחה 21:39, 21 בפברואר 2022 (IST)

להשאיר עריכה

  1. השתכנעתי שהערך בעל ערך יעקב יוד - [[שיחת משתמש:יעקב יוד|שיחה]יעקב יוד - שיחה 01:39, 18 בפברואר 2022 (IST)]
  2. "היה באירוע כשל ערכי חמור מאד. לא הייתה פה חמלה וכבוד האדם, אלא אטימות וקהות חושים וחוסר רגישות" - דברי אלוף פיקוד המרכז, שמבקר את צבאו. (ראו ערך) הוויקיפדיה העברית אינה יכולה להתעלם מאירוע כזה. חבל שאין לי כרגע ז.ה. Tmima5 - שיחה 06:50, 22 בפברואר 2022 (IST)

תוצאות ההצבעה עריכה

הוחלט למחוק ברוב של 58 לעומת 46 (55.7%) גילגמש שיחה 14:59, 22 בפברואר 2022 (IST)